Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Ърнст и Янг": Липсата на консултант е проблем за концесията на летище София

Това е знак за инвеститорите, че процедурата няма да е по правилата

3 коментара
"Ърнст и Янг": Липсата на консултант е проблем за концесията на летище София

Липсата на международно признат консултант на правителството за концесията на летище "София" е проблем. Това е знак за инвеститорите, че процедурата няма да е по правилата, по които са свикнали да играят, коментира Диана Николаева, съдружник в българския офис на одиторската компания "Ърнст енд Янг", пред журналисти в сряда. Тя допълни, че е очаквала концесията да бъде отложена по тези причини.

Във вторник служебният министър на транспорта Христо Алексиев също посочи като проблем за концесията липсата на международен консултант, който да подготви сделката, от която се очакваше авансово да влязат най-малко 550 млн. лв. без ДДС.

Алексиев ще предложи след парламентарните избори на служебния кабинет да прекрати концесионната процедура, обявена от правителството на ГЕРБ, защото тя не защитавала държавния интерес и имало заплаха за националната сигурност.

Диана Николаева отбеляза концесията на летището в Белград, подготвена от международен консултант, което е довело до голям инвеститорски интерес. По думите на транспортния министър за сръбския аеропорт кандидатите са 27, докато за софийския не повече от пет.

Според "Ърнст енд Янг" липсата на консултант на правителството по сделката е знак за инвеститорите, че процедурата няма да бъде организирана добре, няма да е направена по международните правила, по които стратегическите компании са свикнали да играят.

Инвеститори знаят, че при такива сделки има стандарти и очакват да ги видят, каза Николаева. По концесията е имало много технически въпроси от страна на потенциалните кандидати, които обаче са останали без отговор. Те са били относно регулациите, таксите, по исканото авансово плащане от 550 млн. лв. без ДДС и др. Няма обяснение защо и финансови резултати на летище "София" са толкова ниски, посочи Николаева.

Транспортният министър Христо Алексиев също отбеляза, че не е доволен от финансовите резултати на държавното дружество. По думите му въпреки растящия трафик, печалбата на дружеството върви надолу.

Новият шеф на летището Пламен Станчев пък обяви, че печалбата на държавната компания била несъразмерна спрямо броя преминали пътници. Той направи сравнение с летищата във Варна и Бургас, които при 2 милиона пътника имат нетната печалба от 20 млн. лв., докато софийското при почти 5 милиона пътника е на печалба от 5 млн. лв,

При такива сделки е важно да се продаде дестинация България, посочиха от "Ърст енд Янг". От одиторското дружество дадоха за пример концесионните процедури на летищата във Варна и в Бургас, които са осъществени с помощта на международен консултант. При тях имаше конкуренция, направени бяха предварителни срещи с инвеститорите и се получи сериозно състезание, посочи Николаева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Авакум Захов
    #3

    Не само, че са наглеци, те дори не са международни. Франчайзинг на името и български съдружници.

  2. Parallelepiped
    #2

    Наглеци са международните консултантски компании. Когато не им е възложено те да консултират, тогава никога не е по стандартите...

  3. КОЙто бърз а- "слепи ги ражда"...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.