Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Атака срещу антимонополната политика на ЕС след блокираната сделка на "Сименс" и Алстом"

3 коментара
Брюксел не разреши сливане на производителите на ICE и TGV

Франция и Германия предвиждат инициатива за реформа на европейските правила за конкуренцията за противодействие на Китай, след като Брюксел в сряда блокира планираното обединение на железопътния бизнес на "Сименс" (Siemens) и "Алстом" (Alstom) . Това заяви германският министър на икономиката Петер Алтмайер, цитиран от Франс прес.

Алтмайер изтъкна, че се подготвя френско-германска инициатива за преосмисляне и промяна на европейските правила за конкуренцията, без да посочва повече подробности.

Мотивът на Европейската комисия да забрани сделката между германския концерн "Сименс"  и френската група "Алстом" е, че компаниите не са успели да разсеят "сериозните" притеснения, свързани с конкуренцията, предадоха световните агенции в сряда.

Комисията забранява сливането, тъй като компаниите не желаят да намерят решения, които да разсеят нашите сериозни притеснения за конкуренцията, заяви еврокомисарят за конкуренцията Маргрете Вестагер.

По думите ѝ подобно сливане би довело до по-високи цени на сигнализиращите системи, които осигуряват безопасността на пътниците, както и на следващите поколения високоскоростни влакове.

Френският финансов министър Бруно льо Мер коментира, че това решение обслужва интересите на Китай, предаде ББС.

Двете компании твърдят, че сливането ще им позволи да се конкурират по-добре с чуждестранни компании, като например китайския производител в сектора Си Ар Ар Си (CRRC).

Комисията обаче установи, че китайските доставчици в момента "не присъстват" на ключовия европейски пазар за сигнализиращи системи и е "малко вероятно" в обозримо бъдеще да представляват заплаха за производството на високоскоростните влакове на "Сименс" и "Алстом".

Немското компания произвежда високоскоростните влакове И Це Е (ICE), а френската -  Те Же Ве (TGV).

Главният изпълнителен директор на "Сименс" Джо Кезер разкритикува забраната на Европейската комисия върху сделката и призова за "структурно" обновяване на европейската промишлена политика на фона на американската и китайската конкуренция, предаде Франс прес.

"Защитата на интересите на клиентите на местно равнище не означава да се лишим от това да бъдем равнопоставени с водещи страни като Китай и Съединените щати", заяви Кезер, допълвайки, че предстоящите европейски избори са уникална възможност за изграждане на Европа на бъдещето, включително в областта на индустриалната политика.

Ако сделката беше одобрена от ЕК, щеше да се появи железопътен гигант с годишни приходи от 15 млрд. евро и значителен дял в доставките на жп оборудване.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ловец
    #3

    Франция, Германия и Англия методично превръщат "евро-атлантическите ценности" в посмешище.Когато правилата са в тяхна полза са готови на мига да обявят война в името "правото". Когато обаче правилата не са удобни, то те трябва да бъдат сменени. Ние много добре си споняме как през 30 и 40-те г. на миналия век, един австрийски псевдохудожник започва да променя правилата и съдбите на хората в името на неговите ценности. Май ни предстои болезнено дежавю...

  2. Entdecken
    #2

    Помня как китайците поръчаха на Шрьодер 10 км. ж.п. линия на магнитни възглавници на Сименс за връзка между два летищни терминала с надеждата да си поръчат междуградска, а те я изкопираха и сега ги конкурират Не знам дали това сливане ще им помогне ако не си пазят производствените тайни...

  3. Milenca
    #1

    "...Комисията ...установи, че китайските доставчици в момента "не присъстват" на ... европейски пазар за сигнализиращи системи и е "малко вероятно" в обозримо бъдеще да представляват заплаха за .... "Сименс" и "Алстом". А за утре? Между другото на Алстом влаковете са отпреди повече от 10 години, сименсовите не ги знам, но май и едните, и другите я карат на стари лаври. С френските влакове преди 20 години достигнаха 580 км, нещо което е съвсем излишно, те рядко се движат с повече от 300 км, т.е. в тяхната конструкция е предвидена прекалено голяма сигурност, което ги оскъпява. Скоростните влакове във Франция съвсем не са евтини!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.