Атака срещу антимонополната политика на ЕС след блокираната сделка на "Сименс" и Алстом"

Брюксел не разреши сливане на производителите на ICE и TGV

Франция и Германия предвиждат инициатива за реформа на европейските правила за конкуренцията за противодействие на Китай, след като Брюксел в сряда блокира планираното обединение на железопътния бизнес на "Сименс" (Siemens) и "Алстом" (Alstom) . Това заяви германският министър на икономиката Петер Алтмайер, цитиран от Франс прес.

Алтмайер изтъкна, че се подготвя френско-германска инициатива за преосмисляне и промяна на европейските правила за конкуренцията, без да посочва повече подробности.

Мотивът на Европейската комисия да забрани сделката между германския концерн "Сименс"  и френската група "Алстом" е, че компаниите не са успели да разсеят "сериозните" притеснения, свързани с конкуренцията, предадоха световните агенции в сряда.

Комисията забранява сливането, тъй като компаниите не желаят да намерят решения, които да разсеят нашите сериозни притеснения за конкуренцията, заяви еврокомисарят за конкуренцията Маргрете Вестагер.

По думите ѝ подобно сливане би довело до по-високи цени на сигнализиращите системи, които осигуряват безопасността на пътниците, както и на следващите поколения високоскоростни влакове.

Френският финансов министър Бруно льо Мер коментира, че това решение обслужва интересите на Китай, предаде ББС.

Двете компании твърдят, че сливането ще им позволи да се конкурират по-добре с чуждестранни компании, като например китайския производител в сектора Си Ар Ар Си (CRRC).

Комисията обаче установи, че китайските доставчици в момента "не присъстват" на ключовия европейски пазар за сигнализиращи системи и е "малко вероятно" в обозримо бъдеще да представляват заплаха за производството на високоскоростните влакове на "Сименс" и "Алстом".

Немското компания произвежда високоскоростните влакове И Це Е (ICE), а френската -  Те Же Ве (TGV).

Главният изпълнителен директор на "Сименс" Джо Кезер разкритикува забраната на Европейската комисия върху сделката и призова за "структурно" обновяване на европейската промишлена политика на фона на американската и китайската конкуренция, предаде Франс прес.

"Защитата на интересите на клиентите на местно равнище не означава да се лишим от това да бъдем равнопоставени с водещи страни като Китай и Съединените щати", заяви Кезер, допълвайки, че предстоящите европейски избори са уникална възможност за изграждане на Европа на бъдещето, включително в областта на индустриалната политика.

Ако сделката беше одобрена от ЕК, щеше да се появи железопътен гигант с годишни приходи от 15 млрд. евро и значителен дял в доставките на жп оборудване.

Още по темата
Още от Бизнес