Авансово раздадени милиони доведоха до смяната на шефовете в пътната агенция

Апостол Минчев, Веселин Пейков и Ивайло Денчев ще управляват АПИ

Авансово раздадени милиони доведоха до смяната на шефовете в пътната агенция

Авансово раздадени милиони за обекти без проектна готовност и разрешение за строеж доведоха до смяната на директорския борд в агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Това съобщи Министерството на регионалното развитие и благоустройството часове след като стана ясно, че досегашният Управителен съвет на АПИ е освободен.

Апостол Минчев е назначен за шеф на директорския борд на АПИ. Бившият директор на "Летище София" Веселин Пейков и настоящият на Областното пътно управление в Плевен Ивайло Денчев попълват останалите две вакантни места, съобщи МРРБ.

За смяната на шефовете в АПИ се разбра от пост на предишния председател Георги Терзийски във Фейсбук, публикуван в сряда вечерта. Заедно с него са освободени инж. Кирил Досев и проф.Олег Асенов, който отговаряше за тол системата.

Аванси за над 1.2 млрд. лв.

Тримата подписаха чекове на "Автомагистрали" за авансово плащане на над 1.2 млрд. лв. за строителството на магистрала "Хемус", скоростният път Видин - Ботевград и укрепването на 74 свлачища. Това стана ясно по време на дебата за дейността на държавната компания в парламентарната комисия за ревизия на управлението на Бойко Борисов в 45-тото Народно събрание.

За трите обекта бяха осигурени над 4.6 млрд. лв. от държавния бюджет. Към момента от тях единственият завършен е свлачището в района на Рилския манастир, но и част от изградената подпорна рухна около десетина дни след откриването.

На свой ред "Автомагистрали" е превъзлагала строителните дейности по тези обекти на частни фирми по неясни критерии чрез договори за наем на техника и услуги.

Отделно АПИ отпусна милиони на пътноподдържащите фирми по области за ремонт на големи обекти, за които преди се правеха обществени поръчки.

Ефектът от новия подход е, че строителството поскъпна от два до три пъти, а обектите не завършват в предварително обявените срокове. Отделно на някои от тях има проблем и с качеството.

Новият директорски борд

За разлика от досегашното ръководство на АПИ, новото е изцяло от пътни инженери, които имат опит с проектирането и строителството на пътища и магистрали.

Назначеният за председател на Управителния съвет на АПИ Апостол Минчев е с дългогодишен опит в пътното строителство. Той е магистър по транспортно строителство. Ръководил е екип при изготвяне на проекти за пътни обекти и съоръжения. Бил еи директор на Областно пътно управлениев Шуменпо време на управлението на НДСВ и ДПС.

Другият член на Управителния съвет на агенцията е Веселин Пейков, който е бивш директор на "Летище София" по време на управлението на Бойко Борисов. Той беше назначен на този пост още през 2011 г. от тогавашния транспортен министър Ивайло Московски. По времето на кабинета на Пламен Орешарски подаде оставка, но след това отново се върна начело. През 2017 г. името на Пейков беше замесено с разследване за теч на информация, свързана с концесията на летището.

Веселин Пейков е строителен инженер в направление изграждане на писти и магистрали и има опит по специалността не само у нас, но и в други държави, посочват от МРРБ. В собщението се казва още, че инж. Пейков има опит в управлението на мащабни транспортни проекти, управление и проектиране на летища, проектиране и изграждане на пътни настилки.

Третият член на УС на АПИ е Ивайло Денчев, който също е инженер по пътно строителство. Той е човек от пътнта агенция, като е минал през всички нива, за да стигне до директор на Областното пътно управление в Плевен. Работил е и в частния сектор.

Споделяне

Още от Бизнес

Какво цели разследването на ДАНС и МВР за скъпия ток?