Авиоадминистрацията не е готова за европроверката

Авиоадминистрацията не е готова за европроверката

Проверката на капацитета на Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА) ще започне най-рано на 28 май, съобщиха за Mediapool отлично информирани източници. Проверката на евроинспекторите трябваше да започне вчера, но ГВА не е могла да докаже пред Брюксел, че е успяла да покрие критериите.

В края на февруари българската администрация сама ограничи 5-те авиокомпании за товарни превози да летят в страните от европейското пространство и им даде предписания как да покрият изискванията. Ограничението, записано в свидетелствата им за авиационни оператори, изтича в края на май.

В последната седмица на април каргокомпаниите са заявили пред ГВА, че са изпълнили предписанията им и са поискали да им се отмени ограничението за полети в рамките на европейското пространство. Експерти от ведомството коментираха неофициално за Mediapool, че вместо да вземе решение по казуса, българската администрация са поискали становище от  Европейската агенция за авиационна безопасност какво да предприемат.

Полученият от Брюксел отговор в края на април е уточнявал единствено, че България сама е предложила ограничение на авиокомпаниите и съответно тя трябва да прецени дали те са изпълнили предписанията.

Кризата в авиацията продължава да се задълбочава, коментираха специалисти от бранша. Причината е, че каргофирмите продължават да трупат загуби, освободили са голяма част от персонала си и не са сигурни, че ще успеят отново да започнат работа щом паднат ограниченията.

Заради положението на българските авиокомпании и нежеланието на ГВА да вземе сама решение преди проверката на Европейската агенция за авиационна безопасност от администрацията са поискали Брюксел да изпрати по-рано проверяващите – на 7 май. Източници на Mediapool коментираха, че българските авиационни власти не са успели да попълнят документите, с които е трябвало да уверят евроинспекторите, че са готови за проверката.

Най-ранната дата, до която ГВА ще е готова, е 28 май, коментираха източници от транспортното ведомство. Не е напълно сигурно дали ГВА ще получи положителна оценка на проверката.

Инспекцията на Европейската агенция за авиационна безопасност ще е комплексна – ще се проверява капацитетъта на администрацията и самите авиокомпании. Но според специалистите, основната тежест на проверката ще падне върху възможностите на ГВА да осъществява контрол.

Още от Бизнес

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?