Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Авиокомпании в Европа вече увеличиха цените заради таксуването на вредните газове

2 коментара

Цените на билетите на авиопревозвачите се повишават с влезлите в сила от началото на годината такси върху количеството отработени газове при търговските полети, съобщава вестник "Соар", цитиран от БТА. Изданието дава за пример белгийската авиокомпания "Брасълс еърлайнс" (Brussels Airlines).

От тази компания са уточнили, че цената за пътник за полет в Европа се повишава с три евро, а при междуконтиненталните маршрути – с 10 евро. Очаква се тази година компанията да плати между седем и 20 милиона евро такси за въглеродни емисии.

"Брасълс еърлайнс" е част от групата на "Луфтханза" (Lufthansa) – най-големият европейски авиопревозвач. Компанията-майка очаква да плати през тази година около 130 милиона евро за парниковите газове, отделяни при полетите на нейните самолети.

За сектора остава проблем това, че на този етап не е известно какво количество газове ще отделят техните машини и съответно какви квоти е необходимо да си купят. От началото на годината авиационните дейности бяха включени в схемата за търговия с квоти за емисии на парникови газове заради европейската политика за борба с измененията в климата. Така всички авиокомпании, включително от страни извън ЕС, са задължени да придобиват и връщат квоти за емисии за полетите си от и до европейски летища.

Авиопревозвачите започнаха да вписват в билетите за пътуване данни каква част от общото количество отделени при полет газове от изгарянето на авиационно гориво се падат на пътник, както и какво е точното разстояние на полета в километри. Засега европейското законодателство дава възможност на превозвачите да не плащат за 85 процента от газовете, като тенденцията е този процент постепенно да намалява.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Съгласен съм с предното мнение, но искам да добавя, че зад привидната загриженост за природата или за това, че видиш ли авиацията е основен източник на парникови газове, се крие по-скоро замисъл да се спре нейното ускорено развитие в сравнение с другите видове транспорт, възможно да доведе до бързо преразпределение на транспортния сектор в глобален мащаб. близко до акъла е че авиациаята се нуждае от много по-малко инфраструктура и инвестиции за да стане по-достъпна съвсем скоро и да измести автомобилния

  2. Анонимен
    #1

    Авиокомпаниите прехвърлят тоя въглероден данък върху данъкоплатците, разбира се. И тоя въглероден закон влезе в действие, въпреки че антропогенната теория за глобалното затопляне, или климатични изменения по новому се оказа тотално дискредитирана, основана на неточни и направо фалшифицирани данни...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.