Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Авиокомпаниите дължат обезщетения при непредвидени технически проблеми

0 коментара
Авиокомпаниите дължат обезщетения при непредвидени технически проблеми

Авиокомпаниите ще трябва да плащат обезщетения на пътниците, когато техните полети са отменени или забавени поради непредвидени технически проблеми. Това реши Върховният съд на Европейския съюз (ЕС) в четвъртък.

Делото беше заведено от холандска двойка, чийто полет от еквадорската столица Кито до Амстердам е бил отложено с 29 часа. Компанията превозвач KLMе отказала да плати обезщетение на основание, че техническите неизправности, които са причинили забавянето са били "извънредни обстоятелства".

Според законодателството на ЕС, въздушните превозвачи не са длъжни да плащат компенсации ако отмяната или закъснението на полета се дължи на "извънредни обстоятелства", като лошо време, стачки и политическа нестабилност, които не са могли да бъдат избегнати, дори да са били взети всички необходими мерки.

KLMсе позовава на факта, че закъснението е било причинено от технически проблем и е имало нужда от време за доставката на необходимите резервни части. Заради това тя смята, че не е длъжна да изплаща обезщетение, тъй като става въпрос за "извънреден" проблем.

Според съда действително някои повреди могат да се приемат за извънредни, но само ако те са извън контрола на превозвача - например фабрични дефекти или повреди в резултат от саботаж или тероризъм.

Съдът е решил, че техническите проблеми, открити при поддръжката или дължащи се на липсата на поддръжка, не са "извънредни". Постановлението гласи, че повредата на части на самолета е присъща на нормалното упражняване на дейността на авиокомпанията и фирмата би трябвало да е подготвена за това.

"В хода на работата на даден въздушен превозвач, непредвидените технически проблеми са присъщи за дейностите на превозвача ... Нито един компонент на въздухоплавателно средство не трае вечно", обяви в свое официално съобщение Съдът на ЕС.

Потребителските асоциации аплодираха решението за предоставяне на по-голяма яснота за това какво представлява "извънредно обстоятелство", заявявайки, че авиокомпаниите често се позовават на непредвидени технически проблеми, за да отхвърлят исковете за обезщетение.

Роналд Шмид, говорител на потребителска асоциация Fairplane.deи авиационен адвокат, заяви, че решението потвърждава предишно решение от 2008 г., което изключва технически проблеми, произтичащи от нормалното обслужване на въздухоплавателните средства, от списъка на "извънредни обстоятелства".

Според него решението от четвъртък пояснява, че авиокомпаниите трябва да са подготвени да се справят с технически проблеми, където и да се намират по света.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.