В летищата за обществено ползване вече ще се събират такса за сигурност и за шум (екологична такса). Това решиха депутатите, които приеха на второ четене промени в Закона за гражданското въздухоплаване.
Тези две такси досега са били елемент от вече съществуващите летищни такси за наземно обслужване, но обособяването им се налага заради европейска директива, която изисква всички летищни такси да са разходоориентирани и диференцирани. Това обясни пред журналисти депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов, член на транспортната комисия в парламента. По думите му двете нови летищни такси не би трябвало да оскъпят самолетните билети.
Вече не само Министерският съвет ще определя размера на летищните таксите, реда и случаите, при които те се събират. Депутатите приеха в четвъртък изключение от тази разпоредба, според което оператори на летище с годишен трафик над пет милиона превозени пътници и операторът с най-голям брой пътнически превози в България ще могат да определят летищните си такси. На профила оператор с най-голям пасажерски поток отговаря летище София с годишно преминаващи около 3 млн. пътника. То обаче ще може само да определя таксите си след консултации с авиокомпаниите.
Както изисква европейска директива, депутатите определиха национален надзорен съвет за летищните такси – това ще е главната дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация". Министърът на транспорта вече ще трябва да издава наредба, в която да определи изискванията за лицата от въздухоплаването, които подлежат на медицинско освидетелстване. В документа ще са уредени още условията и реда на издаване на медицинско свидетелство за любител пилот от общопрактикуващ лекар.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
"Тези две такси досега са били елемент от вече съществуващите летищни такси за наземно обслужване, но обособяването им се налага заради европейска директива, която изисква всички летищни такси да са разходоориентирани и диференцирани. "
Haha, g-n deputata Ivanov ot GERB, tova oznachava li, che kato slozhite novata "diferencirana" letishna taksa shte namalite starata letishna taksa, koiato uzhkim bila vkliuchvala tazi suma?
Ot kude na kude shte se dava pravoto na chastnia operator ednolichno da …
naduva taksite na letishte Sofia bez kakuvto i da e kontrol ot drugi zainteresuvani grupi? Kakvo prechi na operatora na Letishte Sofia da nadue taksite maksimalno, za da pokrie zagubite ot drugo letishte v zap. evropa? Po kakuv nachin edno takova reshenie zashtitava interesite na turistite/Bulgarskia potrebitel, na avioliniite i na Bulgarskata turisticheska industria?
Porednata monumentalna glupost. Pri edno pokachvane ot arendatora na letishnite danuci/taksi, kak shte si izbie tia dopulnitelni razhodi edna aviokompania be tikvenici? Ili shte kachi biletite ili shte sukrati rabotnia sustav (nai-veroiatno v Bulgaria).
Kato stane po-skupo eksploatiraneto na poleti ot Sofia, koia aviolinia shte se navie da polzva letishteto i da plashta na arendatora vmesto da kazhem da prenasochi poletite prez drugite letishta v raiona? Posle sukratenite niama da plashtat danuci vurhu dohod i t.n. S drugi dumi, tova reshenie pulni dzhobovete na arendatora i direktno oshtetiava Bulgariana.
Glupacite ot NC zashto ne vzemat da izleznat v edna celogodishna otpuska? Vsichki shte sa im mnogo blagodarni.
-Vazov
и в чии джобчета ще отидат тия парички, щото всички сме на ясно, че ще излязат от нашите?