Цялата летателна техника на българската армия, включително и изтребителите МиГ 29, ще бъдат ремонтирани в държавното предприятие "Авионамс". Това ще стане след получаване на съответните разрешения от руска страна, съобщи Министерството на икономиката.
В петък министърът на икономиката Теодор Седларски е имал работно посещение в "Авионамс". На срещата е било обсъдено изпълнението на поръчката за ремонт на вертолети.
Решено е било да се проведе среща и с представители на Министерството на отбраната, така че да бъдат предприети съвместни мерки, които да дадат възможност цялата летателна техника на българската армия, включително МиГ 29, да бъдат ремонтирани на територията на завода след получаванe на съответните разрешения от руска страна.
Предвид на това ще продължат съвместните усилия за сътрудничество с руската компания "РСК МиГ" и съответните структури в Руската федерация.
"Авионамс" е съхранило всички мощности, необходими за ремонтно-възстановителни дейности на авиационна техника руско производство, която в момента се експлоатира от българските военно-въздушни сили.
В момента държавното дружество разполага със съответните сертификати, издадени от конструктура, които му предоставят възможност за бъдещо разширяване на дейността, е посочено в съобщението на Министерството на икономиката.
Българската авиация е в кризисна ситуация и разчита само на изтребителите МиГ 29, чиято поддръжка е под въпрос, след като правителството на Бойко Борисов се отказа от услугите на Русия след серия неуспешни преговори. Военното министерство сключи договор за ремонта на шест двигатели с Полша, но въпросът за цялостната поддръжка на самолетите остана на дневен ред.
Държавната компания "Авионамс" е единственото предприятие извън Руската федерация, което извършва ремонт на вертолети с гражданско и военно предназначение от типа МИ 8, МИ 17 и техните модификации и на самолети от фамилията МиГ и СУ.
В момента дружеството изпълнява договор за ремонт на 36 броя вертолети, сключен с Агенцията на НАТО за снабдяване и поддръжка NSPA.
Министърът на икономиката гарантира подкрепата на държавата за развитие на "Авионамс" и осигуряването на финансов ресурс, чрез който да се финализира изпълнението на поетите ангажименти към агенцията на НАТО.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
8 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Значи основния ни враг са българските фирми, затова да плащаме на полски? А от къде се реши, че цената не е добра? Колко иска Авионамс и колко поляците за да има сравнение.
България разполага с няколко абсолютно нещастни миг-29, от най-ранния модел, модификация за страните от варшавския договор. Не знам какво толкова се занимават с тези бракми...
значи можело собствена фирма да ремонтира самолети, но досега са търсили, кой да ..... отвън, примерно от Полша?
- Лошо ... Седларов! Лошо!