За да оправдае законово скандалния полет на отбора на "Бистришките тигри" с правителствен самолет на Авиоотряд 28, Гражданската въздухоплавателна агенция (ГВА) обяви заявителя на полета - Българския футболен съюз - за ведомството, а след това препоръча да бъде изяснено понятието "ведомство" и това да се отрази в Устройствения правилник на авиоотряда.
Това стана ясно от отговор на ГВА на сигнал за нарушение на дейността на авиационния оператор, подаден от партия НДСВ.
Повод за сигнала стана скандалният полет на отборите "Витоша – Бистрица", в който играе премиерът, и "Чавдар – Етрополе", който е собственост на депутата Емил Димитров (ГЕРБ), с правителствения самолет до Варна, където се проведе приятелски мач между двата тима. Според Димитров полетът е поръчан чрез БФС, който е сред правоимащите да ползват самолетите на Авиоотряд 28. Както е записано в Устройствения правилник на авиоотряда, правоимащи са премиерът, президентът, председателят на Народното събрание и др., като заявители на превоза могат да бъдат "министерства и ведомства".
Не е ясно какво се разбира под ведомство. по тази причина правителствен самолет и от Българската православна църква.
От отговора на ГВА до НДСВ на практика става ясно, че понятието "ведомство" няма дефиниция, което позволява и твърде широкото тълкуване на възможните заявители на полети с правителствен самолет. Именно по тази причина Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА) ще препоръча да бъде изяснен смисълът на понятието.
Преди седмици шефът на авиоотряда ген. Пенчо Пенчев заяви, че е ясно какво значи ведомство, тъй като по темата са се провели и консултации с адвокати.
ГВА отговаря още, че превозът на двата аматьорски футболни отбора не е търговска дейност, въпреки че е заплатен чрез БФС от "Чавдар – Етрополе". Той бил "със специално предназначение", тъй като Авиоотряд 28 може да извършва полети за нуждите на министерства и ведомства.
От ГВА не пропускат да отбележат в писмото си, че разрешението за ползване на правителствения самолет е разписано лично от премиера Борисов.
"Пилотите се нуждаят от полети"
От получения от НДСВ отговор става ясно още, че за авиоотряда е важно да извършва полети, без значение кого вози. Целта била натрупването на определения брой летателни часове за подготовка.
"Освен непрекъснатата наземна подготовка пилотите се нуждаят от изпълнение на полети за поддържане на свидетелствата си правоспособност в съответствие с изискванията на JAR FCL, както за прецизното изпълнение на поставените им отговорни задачи, така и за процедурите, осигуряващи безопасни експлоатационни практики", пише в отговора на въздухоплавателната администрация.
С този отговор тя оправдава превоза на всеки пожелал, след като самият премиер Бойко Борисов заяви, че позволява полет на всеки, "който поиска ербъсите", защото кабинетът се чудел какво да прави с тях.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
18 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
ами, ВЕДОМСТВО е онова чудо, дето ЗНАЕ. Питайте института по български език на феодалното ведомство БАН
На всички работещи в администрацията е ясно, че ВЕДОМСТВО е президентството,МС, НС, министерствата, държавните агенции и приравнените с тях държавни органи на изпълнителната власт. ЦФС не може дори да се помисли, че е шедомство, а специален полет за возене на селския отбор на Тиквата е абсолщтна глупост. Явнп опита да се измъкне от отговорност води до смехотворни твърдения, а после казвай, че нямало политически натиск.
Ми то и аз исках да отскоча до село за туршиите, що не ме закарат? Хем ще тренират!...
Да продадат самолетите, щом не им трябват. А пилотите сигурно са добри, щом са в правителствен авиоотряд и ще си намерят работа другаде, където няма да се хабят и ще летят често. Но да се поддържат самолети само за да могат няколко пилота да тренират, в излишни полети, които не са според правилника за правителствен авиоотряд е безумие. И премиерът и шефът на авиоотряда влизат от гаф в гаф, кой от кой все по-откачени и неправдоподонни.
Мутрата е мутрите от ГъРБът има тепърва да ви разказват играта! Мат'риал ньиеден-недобрулен!! хахха
Ние от нашата етажна собственост също сме сдружение и отговаряме на изискванията за ведомство. Хайде да не закарате до Рим да видим Негово Светейшество Папата.
Защо тогава не возят туристи???
Това е Асфалт паша бре керати! Какво само мърморите по негов адреЗ. И ханъмите, ако иска, ще си развозва където ще. Кво ше му напрайте? Ше му пръднете на дядовия. Законно, незаконно... Гнили интелегентщини. Аре марш у лево!
Пенчо, Пенчоооооо само гафове откакто оглави Отряда. Бат Бойко да ги закрива и без това каза че самолетите не струват а пък и като е по-напечено го возят военните.Ето ти сигурни икономии за бюджета
Във всеки случай,юридическо лице с нестопанска цел,каквото е БФС не е ведомство!Не може министър-председателя да гази закона,а медиите да не го питат непрекъснато,кога ще си подаде оставката?Медиите са лицето на свободата,а за съжаление то сега е забулено!Докога?