Авиоотряд 28 сменя шефовете, може да отиде в МО или НСО

Авиоотряд 28 сменя шефовете, може да отиде в МО или НСО

Заради липса на доверие в ръководството на Авиоотряд 28, транспортният министър Ивайло Московски сменя шефовете му и обмисля варианти да предложи звеното, извършващо правителствените полети, да мине на подчинение към Министерството на отбраната или към Националната служба по охрана (НСО).

Възможно е обаче и авиоотрядът да остане към транспортното министерство, където бе прехвърлен преди девет месеца с поправки в закона за гражданското въздухоплаване. Преди това звеното бе на подчинение на Министерския съвет, където се оказа замесено в скандал с извършвани полети с футболисти, певици и други "търговски полети", които са били заявени от външни организации и са били разрешени от Бойко Борисов като премиер по онова време.

Към момента там няма никакви средства и сменям ръководството. Мое решение е, тъй като нямам вяра на сегашното, каза Московски в петък в парламента, цитиран от БГНЕС.

Транспортният министър посочва още, че за една година загубите на БДЖ, които при предишното му управление са били намалени от 20 млн. лв. на 3 млн. лв., сега са достигнали 15 млн. лв., което е петорен ръст. Ако 70% от товарните превози излязат от сегашната компания на БДЖ, означава, че тя практически е приключена, допълва Московски. По думите му усилията на неговото ведомство ще са насочени към оздравяване на компанията БДЖ "Пътнически превози" и изрази надежда да се намери инвеститор, който да обнови подвижния състав на железниците.

В края на управлението на Московски като транспортен министър бе стартирана процедура за продажба на дружеството "БДЖ Товарни превози", но тя бе прекратена от правителството на Пламен Орешарски въпреки подадените оферти за закупуване на предприятието. Все още не е ясно дали ще бъде направен пореден опит за приватизация на държавните жп товарни превози.

Според Московски обаче състоянието, в което е "Холдинг БДЖ" е в момента, не може да покрие изискванията на ЕК за финансова стабилност, за да може да получи компанията еврофинансиране.

По думите му имало няколко варианта за БДЖ, които ще се обсъждат. Московски обяснява, че остава вариантът железниците да се финансират през оперативна програма, но тогава "Пътнически превози" трябвало да бъдат преместени под някаква форма в Националната компания "Железопътна инфраструктура", за да може като цяло да се покажат финансово стабилни показатели и да отговори на критериите.

Московски се оплака, че най-голямото му притеснение е свързано с ОП "Транспорт", тъй като всички проекти са забавени. Той заяви, че почти нищо не е правено по проектите и има сериозни притеснения, че може да се стигне до загуба на немалко средства от порядъка на стотици милиони лева. Изпуснатите проекти вероятно ще излязат в изпълнение през 2015 година. Московски визира ЛОТ 4 от АМ "Струма", АМ "Марица" и трите големи железопътни проекта.

Той посочи, че има изготвена стратегия за електронното правителство. Ще се опитаме да надградим там и продължаваме в посока разработване на публични регистри, надграждане на съществуващи и през 2016 година, ако се разберем с МВР, електронната идентичност да може да влезе в личните карти на гражданите, каза Московски.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?