Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Авиоотряд 28 върти търговия в разрез с разрешителното си

Всеки може да си наеме правителствения самолет, стига да убеди премиера

20 коментара
Авиоотряд 28 върти търговия в разрез с разрешителното си

При сега действащите правила всеки би могъл да си наеме правителствения самолет, стига да убеди държавната администрация да му заяви полета, а премиерът да го утвърди, коментира пред сайта "Дневник" бившият генерален директор на Авиоотряд 28 Цвятко Луканов. Той коментира, че основният проблем около "футболните" полети на отряда е свързан с лиценза, който притежава.

Институцията притежава сертификат за изпълнение на специализирани авиационни услуги и няма право да извършва търговски полети, напомни Луканов.

Устройственият правилник на Авиоотряд 28 допуска при одобрена заявка от което и да е било министерство или ведомство всеки да има право да използва правителствените самолети с едно условие – да се плати 30% надценка върху направените от институцията разходи, обясни той.

"Това вече ми намирисва на търговия, а отрядът няма право на такова нещо. Към ръководството трябва да се зададе въпросът за какво има сертификат отрядът. Той не е регистриран по Търговския закон, не е дружество и не може да купува, продава и да прави търговия", коментира Луканов.

Той обаче допълва, че в края на 2010 година новото ръководство на авиоотряда, който вече е на пряко подчинение на министър-председателя, са си направили устройствен правилник, позволяващ да се извършват полети с надценка.

"Ако това не е търговия – не знам кое е. Там е разковничето - кой или какво разрешава на отряда да извършва полети срещу заплащане и реално се взима и някаква добавена стойност за всеки извършен полет извън специалните полети на първите четирима (в държавата)", коментира Луканов.

По думите му авиоотрядът е на пряко подчинение на министър-председателя и с неговата благословия отрядът може да изпълнява какъвто и да е полет. "Премиерът може да нарежда всичко - самолетът да отиде там, да докара този или онзи. Основният проблем остава заплащането на разходите", каза още той.

"По-рано (отрядът, бел.ред.) се издържаше само от бюджета. Сега хем има същия бюджет, хем всички си плащат за полетите. В правилника е записано, че приходите на отряда се формират от държавната субсидия, от собствени приходи и други приходи от дейността. Казано е за какво се ползват средствата от бюджета, но никъде не пише за какво се ползват и как се разпределят средствата от собствените приходи", заяви бившият шеф и летец от правителствения авиоотряд.

Той разказва, че преди приемането на България в ЕС правителствените самолети са изпълнявали дори полети за нуждите на бившата БГА "Балкан", после за "България ер" чрез договори за мокър лизинг (наемане на самолети с екипажите им за изпълнение на определен полет). Практиката е прекратена след 2007 година, когато е започнало издаване на специфични сертификати на авиационните оператори.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #20

    Байовци
    Ето, че паднах в ръцете на враговете и ще напусна пътя на борбата преди да сме видели края на нашите въжделения. Но с моята кончина не свървшва пътят, който трябва да извървите, така щото да не изгубят смисъл усилията ни. Моята смърт не ще да спре бъдещето ни освобождение, нито трябва да скове сърцата и душите ви. Знайте, че борбата за освобождението ни ще погълне в жертвения си олтар много от вас, но още повече ще погълне борбата след освобождението ни. Аз не веднъж съм ви казвал: Тоз който

  2. Анонимен
    #19

    Тиквите от Бистрица.

  3. Анонимен
    #18

    Е, кво сега, да не помогнеме на момчетата ли? За кво управляваме тогава, един самолет да не можем да им осигуриме.

  4. Анонимен
    #17

    "Авиоотряд 28 върти търговия в разрез с разрешителното си" А самозабравилият се Рапон се е разгащил като ментора, патрона и кумира си - бай Тошо. Но ще свърши по-лошо от него.

  5. Анонимен
    #16

    3, сериозно трябва да се замислиш за здравето си! Със сигурност ти хлопа дъската!

  6. Анонимен
    #15

    На фюзелажа на самолета, вместо "РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ" трябва да пише "ГЕНЕРАЛ ЛЕЙТЕНАНТ, д-р БОЙКО БОРИСОВ - ПРЕМИЕР НА РБ"

  7. Анонимен
    #14

    Ако този самолет е руски, то той трябва да се спре от полети преди да падне като круша, без значение дали си плащат за да се возят

  8. Анонимен
    #13

    Точно така стоят нещата .Има ли нарушения по лизенза за авиационен оператор и има ли конфликт на интереси.

  9. Анонимен
    #12

    "Държавата, това съм аз" беше казал някои от френските крале. Сега нашата държава е на нашия крал слънце.

  10. Анонимен
    #11

    Гицка Не кудкудякай всеки да научи. Тичай да набавиш повече поръчки за Авиоотряда. Анонимен 17:43 | 16.08.2012 Абе що Медиапул нищо не пуска за хиперзвуковия самолет на Американците дето се разпаднал като пуснали ракетния двигател?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.