При сега действащите правила всеки би могъл да си наеме правителствения самолет, стига да убеди държавната администрация да му заяви полета, а премиерът да го утвърди, коментира пред сайта "Дневник" бившият генерален директор на Авиоотряд 28 Цвятко Луканов. Той коментира, че основният проблем около "футболните" полети на отряда е свързан с лиценза, който притежава.
Институцията притежава сертификат за изпълнение на специализирани авиационни услуги и няма право да извършва търговски полети, напомни Луканов.
Устройственият правилник на Авиоотряд 28 допуска при одобрена заявка от което и да е било министерство или ведомство всеки да има право да използва правителствените самолети с едно условие – да се плати 30% надценка върху направените от институцията разходи, обясни той.
"Това вече ми намирисва на търговия, а отрядът няма право на такова нещо. Към ръководството трябва да се зададе въпросът за какво има сертификат отрядът. Той не е регистриран по Търговския закон, не е дружество и не може да купува, продава и да прави търговия", коментира Луканов.
Той обаче допълва, че в края на 2010 година новото ръководство на авиоотряда, който вече е на пряко подчинение на министър-председателя, са си направили устройствен правилник, позволяващ да се извършват полети с надценка.
"Ако това не е търговия – не знам кое е. Там е разковничето - кой или какво разрешава на отряда да извършва полети срещу заплащане и реално се взима и някаква добавена стойност за всеки извършен полет извън специалните полети на първите четирима (в държавата)", коментира Луканов.
По думите му авиоотрядът е на пряко подчинение на министър-председателя и с неговата благословия отрядът може да изпълнява какъвто и да е полет. "Премиерът може да нарежда всичко - самолетът да отиде там, да докара този или онзи. Основният проблем остава заплащането на разходите", каза още той.
"По-рано (отрядът, бел.ред.) се издържаше само от бюджета. Сега хем има същия бюджет, хем всички си плащат за полетите. В правилника е записано, че приходите на отряда се формират от държавната субсидия, от собствени приходи и други приходи от дейността. Казано е за какво се ползват средствата от бюджета, но никъде не пише за какво се ползват и как се разпределят средствата от собствените приходи", заяви бившият шеф и летец от правителствения авиоотряд.
Той разказва, че преди приемането на България в ЕС правителствените самолети са изпълнявали дори полети за нуждите на бившата БГА "Балкан", после за "България ер" чрез договори за мокър лизинг (наемане на самолети с екипажите им за изпълнение на определен полет). Практиката е прекратена след 2007 година, когато е започнало издаване на специфични сертификати на авиационните оператори.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
20 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Байовци
Ето, че паднах в ръцете на враговете и ще напусна пътя на борбата преди да сме видели края на нашите въжделения. Но с моята кончина не свървшва пътят, който трябва да извървите, така щото да не изгубят смисъл усилията ни. Моята смърт не ще да спре бъдещето ни освобождение, нито трябва да скове сърцата и душите ви. Знайте, че борбата за освобождението ни ще погълне в жертвения си олтар много от вас, но още повече ще погълне борбата след освобождението ни. Аз не веднъж съм ви казвал: Тоз който …
ни освободи той ще да ни и пороби. Внимавайте, в народната работа няма шега, освобождението ни трябва да бъде плод на нашите задружни усилия. Вие, които ви грабят, безчестят и лъжат днешните ни управници, не мислете, че работата ни свършва с едното освобождение. Не, тя с това започва. Нашето драгоценно отечество ще се нуждае от достойни хора, които да го водят по пътя на благоденствието, така щото да бъдем равни на другите европейски народи. Ако допуснете утре, когато сте вече свободни да ви управляват днешните турски мекерета и разните му лихвари и чорбаджии, които и днес ви грабят най-безжалостно, то по-добре да си останем под сянката на султана. Вярно е, че ние нямаме хора подготвени, но поне имаме хора честни и родолюбиви, които няма да се поколебаят да положат живота си за въздигането на държавата ни. Не се полъгвайте, че тези които държат парите държат и бъдещето ви, защото тези пари те са ги взели от вас, а вие им се кланяте и ги въздигате, като слънце пред очите си. Те няма да се поколебаят да посегнат към властта, а вие ще трябва да ги възпрете и да им поискате сметка, кой с какво е помогнал за освобождението ни и давал ли е пари или казвал нека да стане па тогава. На такива аз съм им писал и преди Днес е момента да си купите живот, които сега се продава, утре не и милиони да давате Та тези, които покажат разписките с печата на Централния комитет, те нека живеят свободно в отечествното ни, а другите презрете и отсечете алчните им ръце желаещи властта само за да ви грабят. За такива злоупотребяващи с народни пари, наказанието е само едно Смърт , смърт и пак смърт, както гласи и уставът ни. За тези, които петнят името на отечеството ни наказанието е Смърт, смърт и пак смърт. За тези, които се възползват от непросветеността на народа ни и го грабят, уж били по-умни и учени, а всъщност лукави и хитри наказанието е Смърт, смърт и пак смърт. За тези, които насаждат омраза между хората живеещи в нашето мило Отечество, било на етническа или верска основа, с цел докато се избивате по-между си, те да трупат богатства, наказанието е Смърт, смърт и пак смърт. За тези, които обещават много, само и само да ги изберете да ви управляват, а после се отметнат от думите си, като кажат, че времената били трудни и те видите ли не предполагали че такова е положението, наказанието е конфискуване на имуществото и изгнание извън пределите на Отечеството ни. За тези, които под булото на родолюбието градят закони, а самите те не ги спазват или пък ги използват с цел своето облагодетелстване, наказанието е Смърт, смърт и пак смърт. Това е което исках да ви кажа, надявайки се, че ще доведете борбата до край. Бъдете силни братя и не щадете силите ,нито кръвта си, защото Отечеството ни няма да припише заслугите ви други му, нито пък ще позволи да потънат в забвение. И не забравяйте Времето е в нас и ние сме във времето, то нас обръща и ние него обръщаме.
Тиквите от Бистрица.
Е, кво сега, да не помогнеме на момчетата ли? За кво управляваме тогава, един самолет да не можем да им осигуриме.
"Авиоотряд 28 върти търговия в разрез с разрешителното си" А самозабравилият се Рапон се е разгащил като ментора, патрона и кумира си - бай Тошо. Но ще свърши по-лошо от него.
3, сериозно трябва да се замислиш за здравето си! Със сигурност ти хлопа дъската!
На фюзелажа на самолета, вместо "РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ" трябва да пише "ГЕНЕРАЛ ЛЕЙТЕНАНТ, д-р БОЙКО БОРИСОВ - ПРЕМИЕР НА РБ"
Ако този самолет е руски, то той трябва да се спре от полети преди да падне като круша, без значение дали си плащат за да се возят
Точно така стоят нещата .Има ли нарушения по лизенза за авиационен оператор и има ли конфликт на интереси.
"Държавата, това съм аз" беше казал някои от френските крале. Сега нашата държава е на нашия крал слънце.
Гицка Не кудкудякай всеки да научи. Тичай да набавиш повече поръчки за Авиоотряда. Анонимен 17:43 | 16.08.2012 Абе що Медиапул нищо не пуска за хиперзвуковия самолет на Американците дето се разпаднал като пуснали ракетния двигател?