Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Австралия задължи "Гугъл" и "Фейсбук" да плащат на медии за съдържание

2 коментара
Австралия задължи "Гугъл" и "Фейсбук" да плащат на медии за съдържание

Австралийският парламент прие закона, задължаващ технологичните гиганти да възмездяват медиите за публикуване на създадено от тях съдържание, предаде Франс прес.

Текстът беше приет с лекота, след като Фейсбук и Гугъл постигнаха споразумения, за да избегнат възможността да бъдет подложени на принудителен арбитраж. Благодарение на закона се очаква двете водещи компании в дигиталния сектор да инвестират десетки милиони долари в споразумения за ползване на местно съдържание.

Законът може да се окаже модел за решаване на конфликтите между технологичните гиганти и регулаторните органи по света за балансиране на отношенията между традиционните медии, изпаднали в сериозни финансови затруднения, и дигиталните мастодонти, които доминират в интернет и получават солидна част от приходите от реклама.

Според правителството законът ще гарантира, че новинарските компании "ще получават справедливо възнаграждение за съдържанието, което създават, което на свой ред ще допринесе за това журналистиката в обществен интерес в Австралия да продължи да съществува".

Отсега нататък Гугъл ще трябва да плаща за новинарското съдържание, които ще публикува в новото си приложение "Гугъл нюз шоукейс" (Google News Showcase), а Фейсбук ще трябва да плаща на доставчиците, захранващи неговия нов продукт за новини (News), който ще заработи в Австралия по-късно през годината.

Наскоро Фейсбук влезе в остра конфронтация с австралийското правителство. След като блокира публикуването на линкове към статии на местни или международни медии в отговор на законопроекта, собственикът на Инстаграм и УотсАп накрая даде заден ход, сключвайки в последния момент споразумение с Канбера.

Компанията на Марк Зукърбърг обяви, че ще инвестира най-малко 1 милиард долара в новинарско съдържание през седващите три години. Тази нова инвестиция, огласена в статия в блога на Ник Клег, който отговаря за международните отношения и връзките с обществеността на Фейсбук, се добавя към 600-те милиона долара, "инжектирани" в медиите от 2018 г. насам.

Гугъл, от своя страна, вече се съгласи да изплаща "значителни суми" в замяна на позването на съдържание, създадено от пресгрупата на Рупърт Мърдок "Нюз Корп.", която настояваше за новия австралийски закон.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Real ''Mickey''
    #2

    Шамарите за Гугъл, ФБ и Туитър тепърва започват!

  2. Real ''Mickey''
    #1

    Егати напъна гЪзетъчен да замажат че Гугъл и ФБ са клекнали:) Та и едва ли не да изглежда като "тяхна победа"! После що никой не бръсне гЪзетите ВЕЧЕ за слива, а просто се забавляват с тях! А гЪзетчиците се мислят още за "фактор" и че "надхитряват" читателите си:):)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.