24-местен автобус е паднал около 17.15 часа в река Янтра в четвъртък при град Бяла на главен път Русе - София. Той е бил блъснат от камион с шуменска регистрация, натоварен със зърно. Катастрофата е станала при гъста мъгла на мост в тежък участък на пътя. Камионът също е паднал в реката. Най-вероятната причина за катастрофата е отказ на спирачките на камиона или намалената видимост заради мъглата. Експертизи ще установят по-късно какво точно е предизвикало инцидента.
По данни на МВР загиналите на място са 18 души, един изваден е починал по-късно от раните си. Ранените са 14. Те се извозват в болниците в Бяла и Русе, който е на 60 километра от Бяла. Сред ранените някои са в много тежко състояние, един е в критично, лошо пострадали са две деца и млада жена, които са откарани в болницата в Русе. Жената е с коремна травма и ще бъде оперирана, едното дете е с черепно-мозъчна травма, другото е с травми на крайниците.
Автобусът, собственост на “Общински автотранспорт” - Бяла се е движел по единствената градска линия в Бяла по посока от града към гара Бяла, която се намира на 7 километра разстояние. Той е бил пълен с хора, чиито брой засега не е установен. Те се прибирали по домовете си след края на работния ден. В близост до гарата има жилищен квартал.
На мястото на катастрофата има водолази и алпинисти от Гражданска защита, екипи на пожарната, полицията и бърза помощ, както и много хора от Бяла. Там са директорът на регионалната дирекция на МВР и окръжният прокурор на Русе.
Въпреки гъстата мъгла е осигурено бързо трасе за придвижване на линейките с пострадалите към болниците в Русе и Бяла. Свикани са извънредни медицински екипи.
Спасителите са затруднени от мъглата и тъмнината. Към 19.30 часа автобусът вече бе изваден от реката.
Кметът на Бяла е отправил призив към населението на града да даде кръв, на който са се отзовали множество граждани.
Заради трагичния инцидент е спрян концертът на централния площад в Русе, посветен на присъединяването на България към ЕС.
На същото място през 1993 г. е станала друга тежка катастрофа, при която загинаха 29 румънски пътници. То е известно сред водачите като особено опасно.
Движението е отклонено по обходни маршрути.
Два часа след инцидента, по нареждане на премиера Сергей Станишев, който е на конгреса на Партията на европейските социалисти в Португалия, на мястото на катастрофата се отправили много от министрите. Румен Петков, Даниел Вълчев и Емел Етем били готови да дарят кръв, ако се наложи.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
76 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Od
Няма
Polovinata ot mneniqta sa na neiztrezneli " Ataka "-djii!Ne sa vinovni turcite ( vsi4ki sme hora ), ne e vinovno pravitelstvoto ( pytq e dobre markiran i e dobyr ), ne e vinoven Ivan Kostov ( bolen mozyk e tozi koito go tvyrdi ).Vinovni sme 6ofiorite - koga za posledno nqkoi vi e otstypil predimstvoto si na pytq za da ne vi pritesni - ne pomnite nali?A koga posledno nqkoi luksozen mercedes vi prese4e pytq, za6toto ne smqta 4e tezi koito se blyskame po cql den s ostarelite si koli sme jivi sy6testva? …
Tazi sutrin na pyt za rabota vi se slu4i nali?Tova koeto iskam da kaja e 4e sme vinovni nie. Prosot nqma elementarna kultura zad volana!!!!!!!!I ne lin4uvaite mom4eto karalo kamiona - negoviq jivot taka ili ina4e se skapva totalno sled sno6ti!!!I ei...... - ne bydete prostaci, znam 4e ne ste!Redaktorite na mediapool.bg - ne dopuskaite rasistki komentari v takyv moment!Syboleznovaniq na blizkite na zaginalite!
по принцип е възможно, дори съм съгласна и има смисъл това, което казваш, но не означава, че непременно е валидно за случая.
radetelite za poveche transplantacii, koito kato hieni chakat takava smwrt?
генетически увредени, да нямат пространствено въображение и поради това да не могат да боравят с машини, да карат кола и т.н. Това трябва да се проучи. А може би нямат и съзнание в пълния смисъл на думата и не могат да предвиждат и планират последиците от действията си. Не е смешно, има философи и неврофизиолози, които твърдят, че хората са съзнателни едва от няколкостотин години. В древността според тях хората още не са имали съзнание в съвременния смисъл. Да не би българите да са застинали на това …
ниво? Ако е така, прощава им се невменяемото поведение по пътищата. Защото просто не мога да им се начудя, когато ги гледам как карат. Абе хора, толкова ли е трудно? Кола трябва да се кара елегантно, фино и "пианистично", с мисъл и разум.
Да, ама не. Пада. През 93-та друг автобус скочи оттгоре, загинаха 30 човека. Помня кадрите по телевизията. Когато един кран повдигна полегналия на една страна смачкан автобус, за да го обърне на колела и се разкри другата част, зловещо люшнаха провесени от кръста надолу през счупените стъкла на прозорците 20-тина обезобразени трупа. Хилядното множество, струпало се по двата бряга, зави от ужас. Как можем да допуснем на същото място, от същия мост долу да скочи друг автобус и нови 20 души да бъдат смачкани?!!
Докога трагични събития ще се изпозлват, за да обслужват изхабените политически лица на управляващата олигархия? Какво общо с трагедията на хората има сервилният репортаж за готовността на министрите да дарят кръв? Какви благородни и достойни люде! А че държавата ни е разграден двор благодарение на техните действия и че кръвта на жертвите мърси техните ръце никой не споменава. И аз питам сега, защо не вземат таксиджите да извъртят един митинг пред парламента, а ако не там, то пред болницата в Бяла? Сами си отговорете на въпроса!
Къде е бил Иван Костов по време на катастрофата? Какво е правил? Дали няма връзка между претоварения камион и фондация "Бъдеще за България"?Това трябва да се разследва веднага...
Това е именно този мост. На него през годините загинаха около 70 човека в повече от 10 тежки катастрофи, три от които с много жертви (над 60). Такова чудо не се е случвало никъде. Нямаше ли кой да го обезопаси? Отгоре, в началото на зловещото спускане към реката, да го нашари със знаци. Скоростта да бъде ограничена до 20 км, да има надпис с големи тлъсти букви: Внимание, идва мостът на смъртта, намали скоростта!!! И хората нямаше да загинат снощи.