Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Автобус се заби в светофар с висока скорост и рани пътници

7 коментара

Междуградски автобус на пътническата фирма “Груп”, пътуващ по редовна линия Варна – София, катастрофира в стълб на столичния булевард “Владимир Вазов” около 7 часа в понеделник, съобщи пресцентърът на МВР. Пострадаха шофьорът, който е с фрактура на левия крак, и пътници, казаха по-късно от Министерството на транспорта.

Веднага след инцидента мъж, пет жени и дете на 13 години са приети с наранявания в “Пирогов”. Общо 11 пътници са били прегледани след катастрофата, като само двама са с по-сериозни наранявания. От фирмата превозвач обаче заявиха, че няма нито един пострадал пътник и че водачът на автомобила също  е невредим, но е задържан в “Пирогов” от съображения за сигурност.

Според дознатели от сектор „Тежки пътно-транспортни произшествия” на СДВР, цитирани от Дарик радио, причина за транспортното произшествия е блокирала светофарна уредба. Очевидци твърдят, че заради лек автомобил, минал на червено, автобусът се отклонил от платното, за да не го удари, и се забил в светофарната уредба и се разполовил. От Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” потвърдиха тези данни и съобщиха, че автобусът се движел със скорост над допустимата. Произшествието е станало в 7 ч., като автобусът е трябвало да бъде на Централна гара в 8, 53 ч. по силата на предишното разписание, а според коригираното разписание - в 9, 23 ч., сочи проверка на Автомобилната администрация. Промяната в разписанието е била заради корекции в 512 разписания от около 2426 за републиканската пътна система. В тях времената за движение са завишени средно с около 20 мин. Коригираните разписания се въвеждат поетапно. В случая промененото разписание е изпратено на 21 февруари 2006 г. на областния управител на гр. София и е било получено на 17 март 2006 г. във фирма „Груп плюс” ООД, съобщават от Министерството на транспорта.

Назначената от Автомобилната администрация проверка е установила още, че  катастрофиралият автобус няма тахографски запис, въпреки че според технически преглед на возилото през февруари 2006 г. то е имало изправен тахограф и ограничител за скоростта. Водачът е назначен с редовен трудов договор и до момента няма дисциплинарни нарушения и наказания. Разпоредена е проверка във фирмата„Груп плюс” ООД.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. RE на гарабед
    #8

    Ми той на влизане в софия го е направил сакатлъка. Престави си как е карал до софия? с 2 часа по-рано.... не Монтоя .. то и Шумахер не може да го стигне.. То всички фирми за превоз на пътници са такива. Слагат тухла четворка на педала на газ-та и само въртят геврека от време на време. Ами да отворя ли дума за Софийския градски транспорт? Покрай тях рейсърите от междуградските линии са дилетанти.А и както казва щопът: По-бързо от маршрутко, нема....

  2. гарабед
    #6

    Голям късмет, че се е блъснал в София. Ами ако беше излязал на магистралата да подкара като Монтоя? Като почне с него влак да изпреварва на едни къси учасъци, имаш впечатлението, че е каскадьор. И защо ли не се води статистика на многобройните им катастрофи? Предпочитам да се насмуча във вагон-ресторанта. Ама ги спряли. Още по-добре, че нямам път към шоплука.

  3. 777
    #5

    и нито дума за автомобила, минал на червено?!!!

  4. Еким
    #4

    Автомобилната администрация има като основно задължение да измисля начини за набиране на средства и последващото им насочване към партийните каси. Инспекторите от администрацията са нископлатени и безотговорни хора, които за 10лв. в извънградските зони и 20лв. в градовете са готови да си да си затворят очите при явни нарушения. Трябваше автобусът да катастрофира, за да се установят нередностите в транспортните документи. Не искам да коментирам извършването на техническите прегледи, които също се "контролират" от автомобилната администрация.Явна корупция, некомпетентност, неграмотност и безотговорност по българските пътища.

  5. Ник
    #3

    Старите бараки дето ги пускат са направо убийци по пътищата.

  6. анонимен
    #2

    за коя фирма на "груп" става въпрос? аз знам, че такава фирма не съществува, съществуват "груп+" и "груп къмпани".

  7. съвсем нов
    #1

    Не им е за първи път на "Груп", техните шофьори карат както се казва като талибани.Няма ли кой да ги стегне тия хулигани!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.