Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Автобусен протест срещу сивата икономика и тол таксите

4 коментара
Шествието на протестиращи автобуси затрудни движението в София, сн. БГНЕС

Затруднения в движението на автомобили в центъра на София създаде във вторник по обяд автобусно протестно шествие срещу сивата икономика в бранша и въвеждането на тол такса за платено преминаване на пътищата в страната. Подобна демонстрация имаше и във Варна, а за 10 май превозвачите заплашват с национален протест.

Около 150 автобуса преминаха по централни улици на София, тръгвайки от Горублянското ханче, където беше сборният им пункт. С бавна скорост шествието мина през бул. "Цариградско шосе", бул. "Цар Освободител", бул. "Княгина Мария Луиза", за да стигне до централната автогара в столицата.

Автобусите бяха украсени с плакати "Не на сивата икономика". Според бранша това е най-големият му проблем, затова настоява за ефективни мерки за борбата със сивия сектор. Друго основно искане е автобусите по редовните вътрешни линии да не плащат тол такса за преминаване по пътищата. Намеренията са от 2018 г. моторни превозни средства над 3.5 тона да плащат за определени участъци - разгледаните варианта за тол такса са за изминато разстояние - 12, 20 и 26 стотинки за километър. Според абвотубсните превозвачи обаче това ще доведе до сериозно поскъпване на билетите им.

Автобусните фирми искат още нова Републиканска транспортна схема, еднакви общи условия при възлагане на поръчки за обществен превоз на пътници, изработване на ясен маханизъм за компенсации и субсидии при обществените превози.

"Браншът на автобусните превози за последните три години е намалял наполовина, има нулеви инвестиции. Това са съвсем директни индикации, че нещата не вървят добре", коментира Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи пред БНР. По думите му, 60 общини у нас вече нямат превозвач, а средностатичстическият автобусен парк в страната е на възраст 28 години, което е повече дори от африканските държави.

"Основният проблем в бранша е сивият сектор. Споделените пътувания са само част от проблемите, трупани с години. Те просто преляха чашата", коментира Константинов.

Споделените пътувания според него се нуждаят от комплексно решение, защото превозните средства, с които те се извършват, не са класифицирани за превоз от типа автобусен, не подлежат на контрол от органите на автомобилната администрация, а попадат в ресора на МВР. В същото време дейността, която извършват, има допирни точки с Министерството на финансите.

Автобусите ни пътуват полупразни през цялата седмица, разказа още Константинов и допълва, че "един, двама или трима пътници не могат да обезпечат дори косвените разходи по пътуването, камо ли тол таксите за дадената дестинация".

Всякакъв начин, който би натоварил бюджета на автобусните превозвачи, е неприемлив, заяви Ивайло Константинов, запитан за варианти за изчисляване на тол таксите, срещу които превозвачите протестират

"Най-лесно е да се калкулира различна цена, въпросът е кой може да я понесе", допълни той.

Браншовата организация се закани, ако правителството не обърне внимание на исканията ми, на 10 май протестът им да затвори улици в София и да блокира големи булеварди.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ivankristov
    #4

    да оставим инфраструктурните такси на бдж, а фирмите на борисов и доган да ги конкурират без да плащат това е "пазарна икономика" по гербаджийски

  2. Калико Джо
    #3

    Ако и тия с междуградските превози не плащат такси за ползване не пътищата - тогава кой ще ги плаща?! В цял свят бизнесите поемат дял от разходите по подръжка на пътищата щото са им важни, тези тука не щат!

  3. Приближени на ДПС са основния собственик на междуградските автобусни превози

  4. Milenca
    #1

    Скоро очаквам (поне ще е логично) да протестират и туроператорите. Всеки туроператро е длъжен да има лиценз за 5000лв., всяка година да плаща туроператорска застраховка, и накарая таксиджии и транспортьрои им дублират дейността, а на чуждия пазар с хотелиерския лиценз и по-ниското ДДС се работи много по-лесно.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам