Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Автобусите в София се движат с по-малко от 20 км/ч

0 коментара
Автобусите в София се движат с по-малко от 20 км/ч
Проблемният трафик в София е довел до снижаване на средната скорост на движение на автобусите в града до 19.4 км/ч, докато средната за европейските столици е над 26 км/ч. Това стана ясно от проучването на консултанта "Мот Макдоналд", изработил проекта за генерален план на движението. Средната скорост на трамваите е още по-ниска – 12.7 км/ч – основната причина, за което е липсата на самостоятелни трасета в централната градска част. Метрото се движи с 38.84 км/ч.

Бавното придвижване, закъсненията и остарелият парк на градския транспорт поставят столичани на 71-во място по удовлетвореност от услугата сред по-големите европейски градове.

Общо 45% от жителите на София използват всеки ден градския транспорт, което е съизмеримо с използването му във Виена. Всеки десети жител на града не ползва градски транспорт и се придвижва с други алтернативни средства – пеша или с велосипед.

За ускоряването на транспорта в града "Мот Макдоналд" предлага да се отделят "бус-ленти" по бул."България" от ул."Тодор Каблешков" до НДК, по бул."Евлоги и Христо Георгиеви" - на два етапа от НДК до бул. "Др. Цанков" и оттам до пл. "Орлов мост" след изграждането на допълнително платно за бус-лента в едната посока.

Предлага се обособяването на самостоятелно платно за автобуси и тролейбуси

по бул. "Ген. М. Д. Скобелев" от пл. "Руски паметник" до "Петте кьошета", както и оттам до ул. "Г. С. Раковски", след което лентата да продължава по бул. "В. Левски" до ул. "Граф Игнатиев", и да има обособено платно и по бул. "П. Евтимий", по бул. "В. Левски" до бул. "Цар Освободител", по бул. "Цар Освободител" до пл. "Орлов мост".

"Мот Макдоналд" индиректно критикува досегашната работа на Столичната община по изграждането на велотрасета. Препоръчва се по-добро интегриране на велоалеите с останалата мрежа на градския транспорт.

Консултантът иска от кметството да отчита опасностите за велосипедистите и предлага трасетата за тях да бъдат разделени в три категории - транзитни, довеждащи и велосипедни алеи за отдих.

По отношение на пешеходното движение консултантите са констатирали, че пречки за него са лошото състояние на инфраструктурата, лош достъп до трамвайни и автобусни спирки, липса на осигурени места за пресичане и липса на осветление по пешеходни маршрути.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.