Автобусният бранш поиска по-ниска ставка на ДДС и държавни субсидии

Националното сдружение на автобусните превозвачи поиска да се намали ставката на ДДС за автобусния бранш, съобщи Дарик радио. Шефът на организацията и собственик на "Юнион Ивкони" Ивайло Костантинов не уточни с колко трябва да се намали данъкът.

Той обясни, че браншът тепърва ще преговаря с Министерството на финансите за евентуално подпомагане на бизнеса в тази посока. По думите на Константинов след като туристическият бизнес се ползва с по-ниска ставка на данъка, тя може да падне и за автобусния бранш.

Това е въпрос, който подлежи на анализ и аз едва днес за първи път го повдигам. Ролята на автобусните превози в икономиката винаги се е подценявала, което мен лично много ме е дразнело. Никой никога не може да прецени, че това е един съвсем реален и с не нисък дял сектор, каза Константинов.

Държавата да субсидира преферециалните превози на студенти, пенсионери, военни и други и по междуградските линии, поискаха още от Съюза на автобусните превозвачи.

"Длъжни сме по закон да предлагаме билети с намаления на няколко групи граждани. За това обаче държавата трябва да компенсира разликата до пълната цена на билета плюс максимум 5% печалба", каза Ивайло Константинов, цитиран от в. "Дневник". Той добави, че в момента се субсидират само БДЖ и градският транспорт.

Константинов каза още, че в последните години автобусните превозвачи работели с ниска рентабилност, а всяка година фирмите в бранша намалявали заради фалити. "Нашето сдружение тази година намаля с 3 фирми - от 68 вече сме 65", добави той. По данни на организацията в 80 общини в страната въобще нямало превозвачи. Според Константинов в това число влизали част от общините в Североизточна България, Пазарджишко и в област Ямбол. По данни на организацията пазарът на вътрешните автобусни превози се е свил с 4% до края на септември. "Положителното е, че спадът се забави, а при международните превози спря", каза Константинов. Той очаква догодина свиването на пазара поне да спре, но все още за ръст не можело да се говори.

Споделяне

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?