Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Автофирмите губят над 100 млн. евро годишно от чакане по границите

8 коментара
Автофирмите губят над 100 млн. евро годишно от чакане по границите

Преките загуби на автопревозвачите от чакане по границите възлизат на 104 млн. евро, а общите щети  са за около 208 млн. евро годишно. Това сочат изследвания на Асоциацията на международните превозвачи, оповестени в  петък по време на дванайсетото заседание на Генералната асамблея на асоциациите за международни превози в региона на черноморското икономическо сътрудничество (ЧИС-САМП) в София. Основната дискусия е за свързана с мерките, които трябва да се предприемат от различните страни за ускоряване преминаването на ТИР-ове през границите.

Времето, което камионите чакат на външните граници, за да влязат в Европейския съюз (ЕС) е нараснало над пет пъти от 2003 г. досега, съобщи Мартин Марму, генерален секретар на Международния съюз за автомобилен транспорт (IRU) в петък.

Според съюза на ЧИС-САМП, времето се увеличава не поради инфраструктурни проблеми, а заради свръх бюрократични процедури по граничния контрол и несъгласувани методи на работа между различните администрации в транзитните страни. Много държави не прилагат правилно единния митнически кодекс на Евросъюза и не спазват свободата на транзита, подписани в духа на Световната търговска организация (СТО).

Увеличава се и времето за преминаване на границите на страните, които са част от региона на Черноморското икономическо сътрудничество с 5 на сто, установяват от асоциациите за международните превози. Резултатите от проведения през април-май тази година международен автомобилен преход около Черно море показва, че един камион от кервана е влязъл в Гърция за 60 минути и излязъл за 20. На пръв поглед времето за минаване през граничния пункт на България е по-малко – 50 минути, но като се има предвид, че двете страни са членки на Европейския съюз престоят е голям, коментираха участниците. Камионите са влезли в Гърция от Албания и по-големия престой на външната граница на Евросъюза е обясним, коментираха превозвачите.

Според ръководителя на автокервана Адриан Албу, забавянето на българската граница се дължи на административните процедури, които изисквали да се вкарат пълните технически данни на автомобила, както и на пътниците. За сметка на това, от данните на кервана става ясно, че от всички прекосени страни, камионите най-бързо – само за 10 минути са излезли от България през Дунав мост към Румъния. Входните гранични пунктове на Румъния и Молдова са своебразните рекордьори при обслужването на товарните камиони – те са влезли само за 30 минути в тези две страни и са излезли съответно за 40 и 30 минути.

Данните от прехода показват, че най-тежко е положението на границата между Русия и Азербайджан. От Русия камионите са успели да излязат за 170 минути и за 120 минути са влезли в Азербайджан. Толкова време им е отнело и да излязат от Азербайджан. Близо 100 минути се чака и на външната граница на Турция.

Чакането създава сериозни проблеми за здравето на шофьорите и околната среда, коментираха от асоциацията. Специалистите уточниха, че камионите чакат и по 5 дена, за да минат външните границите на страните от района на Черноморското икономическо сътрудничество. На практика това означава, че за 5 дни, автомобилът се движи до границата с по 50-100 метра. От асоциацията на международните превозвачи уточниха, че ако страните не вземат мерки, за да решат проблемите, то те ще се обърнат и към ООН, защото условията, в които са поставени шофьорите не покриват и минималните условия на труд в световен мащаб.

Обиколката показва, че средната скорост на камионите е била най-висока в Турция, Гърция и България. В Турция, камионите са се предвижвали с 63.4 км./час средно. В България скоростта им е била 59.8 км./ч., а в Гърция – 59.1 км./ч. В Албания, Румъния, Молдова, Азербайджан и Грузия скоростта на камионите е била между 45 и 50 километра в час.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. aman
    #9

    И без това няма да задръстват пътищата, да ги рушат по-бързо, да дишаме гадости и ще е по-безопасно. Стига с тия камиони, всички на влак.

  2. Jok
    #8

    Малцина разбират, че за милата ни татковина автомобилният транпорт е жизнено важен. Нямаме достъп до средиземно море или някой от океаните. По тази причина бизнеса работи благодарение на автомобилният транспорт. СЪздадът ли се по - добри условия за това - би означавало по - добри предпоставки за правене на бизнес.

  3. aman
    #7

    По-голямата част от този транспорт е транзитен и автомобилният транспорт не е толкова важен за милата ни татковина. Важен са добрите транспортни връзки и ако те са и не толкова замърсяващи (какъвто е автомобилният транспорт)още по-добре и за бизнеса и за здравето на хората дето работят в бизнеса.

  4. Шофиор
    #6

    всички тирове марш на влака,колко народ избиха по родните пътища......?

  5. транспортьор
    #5

    нали в статията става дума че скоростта на придвижване е бавна и това е проблема? Вие наясно ли сте в какво състояние са ж.п. линиите в България, та плещите глупости? Като се пишете такива експерти, поне да бяхте уточнили с каква средна скорост ще бъдат трансбордирани камионите с влак, за да ни убедите, че идеята ви е наистина разумна, а не празни приказки.Единственото решение на проблема според мен е да се построи автомагистралната мрежа на страната. По този начин камионите ще се придвижват максимално бързо и безконфликтно. А пък който иска да не го избиват и да не го замърсяват, нека да си кара таратайката по второстепенните пътища или самият той да пътува с влак.

  6. ДАИ
    #4

    тираджиите кат бакшишовете-все се чувстват прекарани.още малко ще се жалват че не им се полага безплатна свирка за деня.

  7. Крум
    #2

    Познаваш ли някой тираджия, който спазва ограничението за максимална скорост?Знае ли, че в старите държави от ЕС през почивните дни в летния сезон няма да видиш ТИР нито по второстепенните пътища, нито по магистралите?

  8. zrock
    #1

    www.burokracia.org

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.