Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Автоинструктори излизат на протест срещу промените в шофьорските курсове

1 коментар
Автоинструктори излизат на протест срещу промените в шофьорските курсове

Автоинструктори от цялата страна излизат на национален протест на 14 януари (вторник) от 13 часа на пл. "Батенберг" в София.

Това съобщиха организаторите на проявата - Националният автоинструкторски съюз, Българският автоинструкторски съюз и Съюзът на българските автомобилисти – СБА.

Тяхното искане е незабавно да бъде отменена заповедта на министъра на образованието и науката от 15 ноември 2019 за увеличение на броя на часовете по кормуване от 31 на 42.

Тази промяна е тясно обвързана с въвеждането на нова система за контрол върху практическото обучение на водачите, смятат автоинструктурите.

Те посочват, че начинът на въвеждане на системата за контрол от Министерството на транспорта е дал основание на голяма част от експертите в сферата да се усъмнят, че става въпрос за корупционна схема.

Причината е подписан договор за изработка на системата в момент, в който работната група по обсъждане на промените, все още не е приключила своята работа.

В същото време фирмата, на която е възложена изработката, вече е била готова със софтуера и той дори е предоставен за тестване на определени автоинструктори.

Става въпрос за регистрираната в Благоевград компания "Софйон", която е получила 28 000 лв. за за изработването на концепция за контрол на практическото обучение за придобиване на правоспособност за управление на автомобил.

Въпросите към управляващите

Автоинстуркторите задават няколко въпроса, на които очакват да получат отговори от институциите:

Възможно ли е фирмата да е работила върху изработката на система за сигурност преди държавата да ѝ я възложи?

Как собствениците на фирмата са знаели предварително, че изработката на тази система ще бъде възложена точно на тях?

Кой е работил по тази система, тъй като към момента на сключване на договора фирмата няма наети работници, не внася осигуровки и няма публично оповестени проекти, свързани с възложените ѝ дейности?

Възможно ли е промените да се правят с цел една частна фирма да събира такса (в размер на 20-30 лв) от 60 000 -70 000 курсисти годишно за достъп до тази система?

Ако последното съмнение е вярно, възможно ли е по този начин да се цели пренасочването на близо 2 милиона лева годишно към една частна фирма?

"Ако изпитът може да бъде купен, какво значение има обучението"

Тезата на автоинструкторите е, че проблемът не е в това как се обучава кандидат-шофьорът, а в това как и при кого си взима изпита и именно там са необходими промени.

"Нашето настояване продължава да бъде усилията на държавата да бъдат пренасочени към изпита, а не към шофьорския курс. Ако изпитът може да бъде купен, какво значение има колко трудно и продължително е обучението? В крайна сметка не курсът на обучение, а изпитът дава шофьорската книжка", казва инж. Емил Панчев, председател на СБА.

Националният протест е поредна стъпка срещу въвеждането на допълнителна тежест за автоинструкторите и обучаващите се шофьори. Срещу промените са се подписали близо 1000 автоинструктори.
.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. pstoychev
    #1

    За всяко нарушение на пътя от млад шофьор се знае ЕГН-то му, оттам къде е карал курса, кой го е обучавал респ. кой го е изпитвал. За да се спре купуването на изпитите не е необходимо да се контролира обучението дори не е необходимо да се контролира самия изпит. Необходимо е фирмата обучител, инструктура, и изпитващия т.е хората които удостоверяват че кандидата е годен да управлява МПС (за всички категории) да носят персонална отговорност. Колкото до броя часове за обучение - има умни и тъпи курсисти - няма как да са с еднакъв брой часове на обучение. Явява се на вътрешен изпит във фирмата докато се прецени че може да вземе изпита. Ако трябва не 42 а 420 часа (стига да си плаща).

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.