"Автомагистрали Черно море" довършва строежа на Герена

Работниците влизат след празниците, въпросът с козирката на сектор "А" остава висящ

"Автомагистрали Черно море" довършва строежа на Герена

След Гергьовден "Автомагистрали Черно море“ започват работа по довършването на стадиона на столичния футболен гранд Левски.

Шуменската компания поема щафетата от "Главболгарстрой". Тя ще довърши сектор "А“ на стадион "Георги Аспарухов", но няма да направи козирката. Амбицията е съоръжението да е готово най-късно до края на септември. Това съобщиха от фирмата пред Mediapool.

Драмата с реконструкцията на стадиона се точи от миналата година, когато беше съборен сектор "А". Идеята беше "Газпром" да осигури финансирането при старт на проекта "Южен поток". Това обаче не се случи, а заради събитията в Украйна Брюксел дори се обяви срещу изграждането на тръбата.

Така поради липса на средства реконструкцията на стадиона бе замразена. В началото на април "Главболгарстрой" прекрати дейността на обекта, защото дотук е строил за собствена сметка. Обещанието на Левски е, че една от най-големите български компании, която е близка със всяка власт, ще си получи парите през 2015 г.

На същия принцип ще работят и наследниците им от "Автомагистрали Черно море". За свършената работа ще им бъде платено през 2015 г. Освен довършването на трибуната на сектор "А", шуменската фирма ще направи и закладните части, които са връзката между трибуната и козирката. "Автомагистрали Черно море" няма да прави козирката на съоръжението. Този въпрос остава висящ. По думите на шефа на управителния съвет на клуба Иво Тонев няма българска фирма, която да може да направи съоръжението.

Българските строители обаче не са на същото мнение. Според тях има поне две фирми у нас, които могат да се справят с направата на металната конструкция. Едната е плевенската "Хоризонт Иванов", която направи чашата на олимпийския огън в Сочи, другата е корабният завод във Варна, твърдят представители на строителни бранш.

До момента строителството на стадиона в Герена е струвало 4.3 млн. лв., по думите на Тонев. Строителите не пожелаха да коментират това твърдение, само уточниха, че не са работили без пари, но са се разбрали да им бъде платено през 2015 г. За довършването на строежа ще са необходими още около 3 млн. лв. , които също ще бъдат платени следващата година на "Автомагистрали Черно море". За козирката на стадиона са нужни още 2 млн. лв.

"Козирката не може да бъде изградена в България, тъй като няма фирма у нас, която може да изгради носещите профили. Така че затова казвам, че през септември "А" сектор няма да има козирка. Нейното изработване изисква два месеца, а поставянето 20 дни. Ако нещата се развият благоприятно, може в края на годината да поставим козирката... За да бъде завършен изцяло секторът, освен тези пари ще бъдат необходими още 2-2.5 млн. лв. Те ще бъдат необходими за сектора отвътре – зали, съблекални, ВИП-боксове, ложи и всичко необходимо. Едно нещо обаче е сигурно – хванал съм се да изградя сектора и няма да се откажа. Ще направя всичко възможно това да се случи. Имам някаква идея", заяви в средата на април Тонев.

Споделяне
Още по темата
Още от Спорт

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?