"Автомагистрали Черно море" и "ИСА 2000" подновяват протестите пред МРРБ

Причината - неизплатените пари на държавата за ремонта на магистрала "Тракия"

"Автомагистрали Черно море" и "ИСА 2000" подновяват протестите пред МРРБ

"Автомагистрали Черно море" и "ИСА 2000" отново излизат на протест пред сградата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) в петък.

Причината е неизплатените пари от страна на държавата на двете фирми за ремонта на магистрала "Тракия", който приключи още през лятото.

"С цел избягване на всякакви спекулации, декларираме изрично, че нашите синдикални действия нямат политически характер, а се борим единствено за правото си на труд и заплащане", се заявява в позиция на синдикалната организация  в шуменската фирма, разпространена от пресцентъра на КНСБ.

Позицията е адресирана до президента Румен Радев, служебния премиер Стефан Янев и служебния министър на регионалното развитие Виолета Комитова.

Работещите настояват за незабавно разплащане на цялата дължима сума към дружествата от държавата. Напомнят, че на компаниите са били направени всякакви проверки, без да са констатирани нарушения. Двете фирми не са от тези, които са получили авансови суми по инхаус процедурите на ГЕРБ.

От края на април работещите в "Автомагистрали Черно море" правят опити да получат заработените средства, като периодично излизат на протести. Досегашните им опити имаха резултат, като на два транша получиха веднъж 10 млн. лв., а след това и още 9 млн. лв. Така компанията има да получава още около 28 млн. лв. от държавата за ремонта на магистрала "Тракия".

Това е единствената пътна фирми, на която служебното правителство изплати някакви средства, въпреки заканата да не плаща по договорите за текущ ремонт с аргумента, че те многократно надвишават прогнозните им стойности, което обаче не се отнася за всички фирми.

Ремонтът на т.нар. вълнист участък между Чирпан и Стара Загора на магистрала "Тракия" мина като текущ по договор между агенция "Пътна инфраструктура" и държавната компания "Автомагистрали". На свой ред държавната фирма превъзлага работата по неясни вътрешни правила на частни фирми. Ремонтираният участък беше пуснат в експлоатация през юли.

От синдикалната организация на КНСБ в "Автомагистрали Черно море" посочват, че в периода октомври - ноември, предвид тежката политическа обстановка и противоепидемичните мерки в страната, са се въздържали от ефективни протести, за да не се политизират справедливите им искания.

"Опитахме да решим проблема с диалог и преговори, защото очаквахме промяна - промяна в начина на мислене и отговорността на държавната администрация. Не се получи, бяхме прехвърляни от институция на институция, без ясни ангажименти и без план за действие! В обстановка на непрекъснато растящи цени, на невъзможност за плащане на битовите ни сметки, заеми и жизнено необходимите ни разходи отново бяхме излъгани!", заявяват работещите.

Според тях липсата на решение от страна на МРРБ и АПИ е довело до забавяне на работни заплати, принудително спиране на работа във всички звена поради липса на материали, както и периодично спиране на ток, газ  телефони и интернет заради невъзможност да бъдат платени.

Синдикалистите предупреждават, че поради неизплащането на работните заплати напускат водещи специалисти и квалифицирани работници, машинисти и шофьори.

Предстоят масови съкращения, поради невъзможност да се създаде ритмична работа на персонала, а финансовото състояние на дружествата се влошава от усвояване на застраховки и банкови гаранции за плащане, необслужване на банкови кредити и гаранциии понижаване на кредитния рейтинг, се казва в позицията.

Двете частни компании определят като „цинична и форма на геноцид“  заплахата на пътната агенция да им наложи санкции по изпълнението на две обществени поръчки за ремонт на пътища - лот 32 и лот 33, изпълнявани по оперативна програма "Региони в растеж“.  По тези два проекта, които фактически са приключили, разплащането е на 30-35 на сто, което съществено задълбочава финансовите ни проблеми, се посочва в позициятана "Автомагистрали Черно море".

"Търпението ни е изчерпано. Синдикалната организация няма да допусне масови съкращения и освобождаване на персонал поради това, че МРРБ и неговите структури не решават един проблем вече половин година! Цената на бюрократичните спънки няма да я плащат работниците и специалистите в дружеството", се казва в позицията.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Защо Сотир Цацаров подаде оставка от КПКОНПИ?