Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Автомагистрали" купила супербулдозер, който може да прегази танк

Държавната фирма се е сдобила с над 30 тежкотоварни строителни машини

7 коментара
"Автомагистрали" купила супербулдозер, който може да прегази танк

Държавната компания "Автомагистрали", която ще изгражда новите 134 км от автомагистрала "Хемус", разширява наличната си строителна и транспортна техника с 20 тежкотоварни автомобила и 11 тежки строителни машини като булдозери, колесни багери, верижни багери, челни товарачи, валяци, комбинирани багери, съобщи регионалното министерство.

Сред най-впечатляващите машини е 40-тонният булдозер, разработен в Япония. "Той е толкова мощен, че може да прегази танк. Не му отстъпват по сила и новите верижни багери с тегло 36 т. и 22 т. Кофата на такъв багер "яде" скалата като пясък", казва главният инженер на фирмата Евгени Генчев.

С високи технически характеристики са челните товарачи и комбинираните багери. Наличието им ще улесни и ускори работата по новото трасе на "Хемус", тъй като скалната маса, пръстта и асфалтът на този тежък участък ще бъдат милиони кубици.

За покупката се използват средства на "Автомагистрали" ЕАД. От МРРБ обаче не съобщиха стойността на новата техника.

Отпуснатите от правителството 1.124 млрд. лв. без ДДС за изграждане на новите 134.14 км са по сметка на МРРБ в БНБ и от тях не може да се плаща авансово, а само срещу свършена работа, уточниха от МРРБ.

Новото оборудване подсилва съществуващия машинен парк на "Автомагистрали" ЕАД. Дружеството досега притежаваше 169 различни типове техника. Отделно има над 60 микробуса, леки автомобили и други.

Гордостта на компанията е машината на "Крамер", която се използва за ремонт, поддръжка и изграждане на виадукти и мостови съоръжения и е единствена в България. Обслужва се от специален екип, а работата ѝ на ден осигуряа близо 2000 лв. приход за компанията, тъй като се отдава под наем на частните строителни фирми, твърдят още от регионалното ведомство.

"Автомагистрали" ЕАД планира да купи и високотехнологична лазерна технология, с която може да се контролира строителството от въздуха. Тя ще улесни значително и процеса на проектиране и ще съкрати времето, необходимо за неговото извършване.

Изграждането на новите 134.14 км от "Хемус" бяха възложени на "Автомагистрали" през декември 2018 г. от Агенция "Пътна инфраструктура" с договор по т.нар. "ин хаус" процедура, предвидена в Закона за обществените поръчки. Очаква се строителството на новия участък да започне през пролетта на 2019 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. kali7ko
    #7

    Това са чудесни новини, няма 2 мнения по въпрос. Поздравления за правителството

  2. Авакум Захов
    #6

    Купуват скъпа техника за изпълнението на трудните работи, а асфалтирането и печалбата ще оставят на нагласените "подизпълнители". Те от своя страна ще занесат голяма част от тази лесна печалба под надписа "Европа ни чува" (но не иска да ги вижда).

  3. анита хегерланд
    #5

    Браво. Добра работа се върши само с добра техника. Дали Япония е водещ фактор или продава по-евтино е въпрос на мнение. Най-добрата техника от този клас на световно ниво е норвежката. Там тестват автомобилите, багерите, машините, снегорините при идиотски температури в условия на 6 месечна зима. Ако работят - продават ги на пазара.

  4. Горскио
    #4

    Много правилно. Трябва да се сложи край на схемата на т. нар. публично частно партньорство. Държавата трябва да има капацитет да прави сама обществените и благоустройствени строежи.

  5. Като строителстъвото е държавно, няма как да обвинявате, че Пеевски лапа порции, а Сорос гледа гладен и завижда за порциите!

  6. Практик от София
    #2

    А, по-друго щеше да бъде, ако бяха закупили булдозер T-170 ! Руска направа, със съветски дизайн, произведен в Челябинския тракторен завод. Така де, щом можем да си пазим небето с руски бракми 30 години след падането на Берлинската стена, защо да не ползваме и руска земекопна техника ?! А Бойко и Шкембе войвода ще си преместят задните части в добре поддържани волги. Така ще бъде по-честно. И спрямо свръхтърпеливия електорат, и спрямо военните ни пилоти. Такива ми ти работи...

  7. асен
    #1

    бандидос и всичко за наша сметка!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.