Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Автомагистрали" с договор за 1.38 млрд. лв. за последните 89 км от "Хемус"

6 коментара
"Автомагистрали" с договор за 1.38 млрд. лв. за последните 89 км от "Хемус"

Държавната компания "Автомагистрали" получи директно поръчката за изграждането и на последните 88.9 км от автомагистрала "Хемус" за 1.380 млрд. лв. с ДДС, съобщиха от Агенцията пътна инфраструктура" в петък. Това бе очаквано, след като на заседанието си предишната седмица Министерският съвет гласува да отпусне тези средства на регионалното министерство за период от три години за този участък.

Ведомството е собственик на "Автомагистрали" и затова може да му възлага директно вътрешни поръчки. По същия начин фирмата получи миналата година 1.3 млрд. лв. за строежа на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново.

Сега поема и проектирането и сторителството на отсечката след връзката с пътя Русе-Велико Търново до строящия се в момента участък на магистралата "Белокопитово-Буховци".

Тя ще бъде разделена на три участъка . Първият е с дължина 43.6 км, след пресичането на път I-5 Русе - Велико Търново до км 265-ти км при пресичането с пътя Бяла – Търговище. Вторият е дълъг 33.5 км и продължава от тази точка до връзката с пътя Търговище – Разград. Последният участък е 11.9 км и обхваща точката от пресичането с този път до изграждащия се в момента участък "Белокопитово - Буховци".

В момента в експлоатация от автомагистрала "Хемус" са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, започваща от п. в. "Боаза" и завършваща при с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата.

Изгражданите в момента участъци са шест. Участък 1 е с дължина 15.26 км. Започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с пътя Луковит - Угърчин, включително пътен възел "Дерманци". Участък 2 е 19.2 км - от края на пътен възел "Дерманци" при пресичане с пътя Луковит - Угърчин, до връзката с пътя Радювене - Катунец, включително пътен възел "Каленик". Участък 3 е 17.08 км и ще започва от края на пътен възел "Каленик“ при пресичането с пътя Радовене - Катунец до връзката с пътя Плевен - Ловеч, включително и п. в. "Плевен".

От там продължава участък 4 от 26.8 км, пресича пътя Плевен - Ловеч до пътя Летница - Ловеч, включително пътен възел "Летница“. От неговия край започва участък 5 с дължина 23.2 км, който пресича път III-301 до пътя Бутово - Павликени, включително и пътния възел. Участък 6 е дълъг 32,6 км. Започва от края на пътния възел на пътя Павликени - Левски до пътя Русе - Велико Търново, включително и пътния възел.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 21:14 на 30 ноември 2021 от автора.
    #6
  2. Илия Павлов
    #5

    Бившия министър на Регионалното министерство сега първи зам. пак уреди Ловеч Радювени-Катунец е близко до Ловеч те ще се качват на Хемус от Плевен до ПВ са 13-15 км.

  3. [email protected]
    #4
    Отговор на коментар #2

    Кое точно е алчност,че строи магистрала за българите?А измислиците за Швейцарските пътища,по евтини от нашите ще намерят почва тука,има достатъчно деб.или които ще повярват на всяка лъжа!

  4. Отбелязвам
    #3

    Простото обяснение е, че продължаваме да храним ненаситна Русия. България няма да стане благоденстваща и просперираща държава, до като не скъса дипломатически отношения с грабителска Русия! Имали проекти в България - ами дайте пари и тук ги правете. Но денги нет и следва грабеж както винаги. Руски крадливи боклуци. А тези, които ходят да и се подмазват - при бай Ставри! Европа ни дава пари, Русия ги краде, а те и се извиняват! И и пазят паметниците на робството тук.

  5. Отбелязвам
    #2

    Ало, Кьовеши, спри кражбите на европеийски пари от магистралите в България! Не може планински път с подово отопление в Швейцария да струва петорно по-евтино от път през къра в България! ГЕРБ съвсем го подкара през къра. Понеже идва Коледа - човек не може да изяде повече от хляб на ден, да спи в повече от едно легло и катафалката няма багажник. Защо е тази алчност, Борисов?

  6. Бивши комунисти НЯМА!
    #1

    Почнаха с 1млн на километър - тогава недоволствахме. Стигнаха до 12 милиона за километър вече бяхме свикнали. Но пък те си казаха че 3 милиона на километър е само за да могат да се спазват договорите :D D: :D това като го прочетох в медиапул не можах да повярвам как се гаврят с нас и чрез аргументите

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.