Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Автомагистрали" спечели ремонта на "Тракия" на двойно по-висока цена

Тапата край София на магистралата ще се ремонтира половин година

12 коментара
"Автомагистрали" спечели ремонта на "Тракия" на двойно по-висока цена

Държавната компания "Автомагистрали" спечели поръчката за ремонта на пропадналия мост преди Вакарел на магистрала "Тракия", където от месеци се образуват километрични тапи. Това става ясно от регистъра на обществените поръчки.

Това е може би първата обществена поръчка, която печели държавната фирма за ремонт след скандалните договори с инхаус възлагането по времето на ГЕРБ на магистрала "Хемус"  и скоростния път Видин - Ботевград.

И тази поръчка е по новия почин въведен от служебното правителство на Румен Радев - участват няколко кандидати, но до отварянето на ценовите оферти остава само един. Нещо повече, ако преди се вместваха в прогнозната стойност на обекта този път "Автомагистрали" е дала над два пъти по-висока цена от индикативната. Но това не е изненада, ако се има предвид предишното служебното правителство на Румен Радев - това с премиер Стефан Янев. Тогава довършването на ремонта на пътя между Владая и Драгичево само за два месеца също поскъпна двойно.

Трима кандидати, двама отстранени

Въпреки, че съоръжението поддаде още през февруари и оттогава се трупат километрични опашки в час пик на магистралата, а тировете се пренасочват по обходен път, обществената поръчка беше обявена чак през втората половина на април.

Оферти подадоха трима кандидати - държавната компания "Автомагистрали" ЕАД, "ОРС Инфраструктура" ООД, която спечели ремонта на тунел "Топли дол" неотдавна, и "Парсек Груп" ЕООД.

До отварянето на ценовите оферти е допусната единствено "Автомагистрали" с предложение от 659 077, 58 лв. без ДДС. За сравнение индикативната стойност на обществената поръчка е 300 000 лв. без ДДС.

"ОРС Инфраструктура" е отстранена, защото не е представила ценова оферта. "Парсек Груп" са елиминирани, защото не са доказали професионалните способности на екипа, който ще работи, и нямат такъв специализиран опит, показват публикуваните документи.

Така Областното пътно управление в София за победител в поръчката избира държавната компания "Автомагистрали" с двойно по-високата цена.

Кога ще започне ремонтът?

Към момента няма яснота кога точно ще започне ремонтът, защото все още няма избран строителен надзор на обекта. Предложенията на кандидатите по тази позиция предстои да бъдат отворени в понеделник - 5 юни, показва регистърът на обществените поръчки. 

Пак тогава ще стане ясно дали поръчката за избор на строител ще бъде обжалвана. Допитване на Mediapool до участниците в търга показва, че към момента по-скоро няма да има обжалване. Причината е, че час по-скоро трябва да се реши проблемът с тапата на магистрала "Тракия". Към момента е ясно, че това няма да стане преди летния сезон и така пътят до морето се очертава да бъде кошмарен за пътуващите от София.

Съгласно публикуваните тръжни условия срокът на ремонта е 6 месеца. От тях два месеца са за одобряване на проекта, тъй като поръчката е на инженеринг. Това означава, че при оптимален вариант ремонтът на около 30-тината метра от магистралата, виновни за километричните задръствания, ще започне не по-рано от края на юли - началото на август.

Мостовото съоръжение, което предстои да се ремонтира е с дължина 28.5 метра и е в експлоатация от 1978 г. В участък от платното за Бургас пътната плоча е с нарушена хидроизолация, а по настилката и при двете фуги има пукнатини и преминаването през него крие рискове.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. xa_poznai
    #12

    Всеки много разбира у нас! Ей и от магистрали разбират! Магистрала Тракия струва по 2млн евро на километър. Аре да видим къде има такава цена! Лесно се строи на равното! Е тука на Балканите няма много равни терени може би самото име го предполага. Е ако искаш да построиш магистрала в планината цената скача... И въобще това "цена за километър" е точно за папагали с опростенческо мислене да могат да изпъкнат с капацитета си! Защо не сравниш с цената на километър в Черна гора примерно ами сравняваш с равното? Да може да се види форумния гении и висок мисловен капацитет на разбирач от всичко!!!

  2. Коментарът е изтрит в 13:23 на 24 февруари 2024 от автора.
    #11
  3. Коментарът е изтрит в 15:43 на 8 октомври 2023 от автора.
    #10
  4. John Doe
    #9

    Километър магистрала в Холандия струва по-малко от километър магистрала в България при несравнимо по-високо качество. Крайно време е да престанем да пълним гушите на руско-българската олигархична мафия и да наемем западни компании да построят българските магистрали веднъж и завинаги. Днес Радев прави това, което Бойко правеше вчера - налива стотици милиони наши пари в джобовете на мафията и прибира половината от тях в полза на Путин, а ние си трошим колите и главите по калпавите и опасни пътища.

  5. Десен бесен
    #8

    Трябва да се приеме закон, че фирма спечелила конкурс за строителство НЕ МОЖЕ да преотдава на подизпълнители каквато и да е дейност!

  6. efir2
    #7

    Метежът на юмрука и хунвейбините му дава резултатите си.

  7. Евроатлантизъмм
    #6

    ПП-то защо мълчи? ДБ-то защо мълчи?

  8. полк. Дрангов
    #5

    А как се тръшкахте: "да махнем Бойко и всичко ще се оправи" - е писах ви: "една мафия ще смени другата" Слагайте сега пак минуси!...Поздрави от Радевата мафия.

  9. кривак
    #4

    Това са стари отиграни схеми, другите двама участници са за калабалък, допускат формални грешки и после ще ги наемат за подизпълнители. Доколкото за Пишман строителя (2) яено скоро не си пътувал по Тракия.

  10. Бугараш
    #3

    "Г-н Румен Радев е този, който каза: "Мутри, вън!“, а след това върна мутрите в управлението на страната". Така от "Продължаваме Промяната" коментираха изказването на държавния глава, който обясни, че съжалява, че е "допуснал такива хора да откраднат надеждите за промяна".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.