Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Автомагистрали" строи "Хемус" с 40 работника на щат

Супербулдозер "яде" скалата като пясък, а три дрона документират напредъка на строежа

22 коментара
Техниката на "Автомагистрали"  Снимка: МРРБ

Държавната компания "Автомагистрали" строи магистрала "Хемус" с 40 работника, назначени на трудов договор. Останалите са на наетите фирми чрез рамкови споразумения за изграждане на магистралата. Това се разбира от отговора на министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова до депутата от БСП Георги Свиленски.

През последните две години държавата даде на "Автомагистрали" чрез т.нар. вътрешно възлагане (in-house поръчки) договори за над 4.5 млрд. лв. Най-големият от тях е доизграждането на магистрала "Хемус" между София и Варна за над 2.7 млрд. лв. за 225 км.

При една от инспекциите си през лятото премиерът Бойко Борисов обяви, че в строежа участват около 4000 души. От отговора на Аврамова става ясно, че в "Автомагистрали" на трудов договор са назначени 381 служители, а дружеството притежава 355 машини и оборудване за изпълнение на инфраструктурните обекти. Данните са към края на ноември 2020 г.

Това означава, че останалите около 3700 работници са на фирмите, наети с рамкови споразумения за строителството на първите три участъка, по които се работи, - от пътен възел "Боаза" до разклона за Плевен/Ловеч. Големите строители са хасковската "АБ", варненските "Хидрострой" и "Инжстройинженеринг", софийската "Автомагистрали Хемус" и "Пътинженерингстрой-Т" от Търговище. Отделно има сключени още около 15-тина договора с доставчици на материали и  строителна механизация, стана ясно от отговора на компанията до Mediapool. 

По всички обекти, които изпълнява, "Автомагистрали" работи с 460 фирми - 405 договора с партньори - контрагенти и 60 договора с клиенти за доставка на материали и наем на механизация, отговори неотдавна Аврамова на друг въпрос н Свиленски. 

Супербулдозер и дронове

Част от щедро изсипаните от държавата средства в "Автомагистрали" са отишли за купуване на техника, става ясно от новия отговор на Аврамова.

Образно казано, почти всеки назначен служител в държавната компания разполага с автомобил, самосвал или булдозер.

Още миналата година от "Автомагистрали" се похвалиха, че са купили "супербулдозер, който може да прегази танк и яде скалата като пясък".

Компанията разполага още със 114 тежкотоварни автомобила до 30 т, два верижни багера, един колесен, осем комбинирани и два мини багера, четири валяка - два 16-тонни, един 19-тонен и един 22-тонен,  и 17 камиона с бордови кран.

Към тежката техника спадат четири челни товарача, влекач тежковоз с ремарке за товари до 45 т и влекач с ремарке за товари до 30 т.

Дружеството има и една специализирана машина за изграждането на мостове "Крамер", както и три безпилотни летателни средства тип "дрон". Най-вероятно те са необходими освен за снимки на терена, но и за отчитане на напредъка по строителството на обектите.

"Автомагистрали" разполага и с голям парк от леки автомобили – 53, най-вероятно, за да може да осигури бързо придвижване на ръководителите си. Разполага и с 27 лекотоварни бусове (бордови 5+1 места).

Инженерите почти колкото счетоводителите

Инженерите в компанията са почти толкова, колкото са и счетоводителите, а работниците по строителство и поддръжка на пътищата - 41, става ясно още от отговора на Аврамова за работещите в "Автомагистрали" на трудов договор.

На щат са назначени още 9 пътни инженери, 3-ма – по инвеститорски контрол, 9 строителни и 6 електроинженера.

В същото време експерт счетоводителите са 20. Има и шестима "отчетника счетоводство".

На щат работят още 11 геодезисти и 1 геолог в държавната компания.

Внушителен е броят на техническите ръководители - 37.

Най-голям е броят на шофьорите на специални тежкотоварни автомобили (най-вероятно става въпрос за самосвали)- 162.

Други 20 са назначени като машинисти на пътностроителни машини – булдозери, багери, валяк, челен товарач.

Операторите на електрически подстанции са 34, а четирима  са електромонтьорите. Има още 9 автомонтьори и четирима техници – механици.

"Автомагистрали" разполага и с един юрисконсулт и един системен администратор.

Заплащането – не може да се прави обобщение

Извън тези служители, дружеството има сключени договори за изпълнение на специфични дейности като взривни, сондажни и други дейности, за които се изискват специалисти с нужната квалификация и опит. Колко са тези договори и на каква стойност Аврамова не е посочила в отговора си.

Тя за пореден път уверява, че всички договори на "Автомагистрали" са сключени при спазване разпоредбите на Закона за обществените поръчки, при условията на чл. 14, ал. 1, т. 6 от ЗОП или чрез провеждане на предвидените в закона процедури.

В случаите, когато е налице подизпълнител по договор, това е посочено в подадената от дружеството оферта. В останалите случаи "Автомагистрали" изпълнява възложените дейности със собствен ресурс, добавя регионалният министър.

Дружеството е сключило договори за доставка на материали и наем на строителна техника, в зависимост от местоположението на изпълняваните обекти, с цел осигуряване целесъобразност на разходите при реализацията им.

Задълженията на контрагентите по договорите са свързани с предоставяне на строителна техника и механизация, както и доставка на нужните количества материали.

Тъй като договорните отношения са за кратки периоди от време и за различни дейности не може да се прави обобщение какво им е платено. Заплащането на наетата механизация се извършва на база пълен брой машиносмени, уточнява Аврамова.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Георги Петров_fb
    #22
    Отговор на коментар #21

    Не зная на колко години си но тия ги разправяй на старата ми шапка . Сега от къде идват пенсиите от 1440 при 300 лв за хора с 40 год стаж ? Върхушката може да се е сдобивала с апартаменти но не и безплатно а за народа се построиха стотици хиляди апартаменти на символични цени . Съботници и летни бригади се правеха но магазините пращяха от качествени български плодове и зеленчуци а ти като не ходиш на бригади ядеш чесън от Китай домати от Македония и ябълки от Полша боб от Египет и тн . Консервните

  2. Отбелязвам
    #21
    Отговор на коментар #19

    Как от 1960 до 1989 да не се крадеше? А от къде идваха пенсиите на АБПФК от по 500-800 лв при пенсии 30-60 лв за народа? А безплатните апартаменти на върхушката? А безплатната ангария на Съботници и Летни бригади "в помощ на селското стопанство" под заплаха от изключване от ВУЗ-а или уволнение какво беше? Не беше ли кражба?Тръгнал да ми хвали Престъпния комунистически режим... Смях.

  3. Отбелязвам
    #20
    Отговор на коментар #19

    Как да не крадеше? Нали тогава беше построен Моста на Кражбата при Русе и през него всичко произведено в България /от златото и урана до чушките и доматите/ любимият ти Тодор Живков даряваше на вечно гладния и ненаситен СССР. Между другото, смешно е само в Будапеща да има 24 моста над река Дунав, а между Румъния и България за над 300 км само два.

  4. Георги Петров_fb
    #19
    Отговор на коментар #8

    А някъде от 1960 до 1989 защо не се крадеше бе умнико ???

  5. Георги Петров_fb
    #18
    Отговор на коментар #16

    Е тебе например няма да те нося !!!

  6. bez_ime
    #17
    Отговор на коментар #8

    Напълно споделям Вашето мнение...

  7. bez_ime
    #16
    Отговор на коментар #14

    Като гледам, всеки идиот си готов да носиш на ръце...

  8. Георги Петров_fb
    #15
    Отговор на коментар #3

    Ако се сети и малко вазелин да си вземе !!!

  9. Георги Петров_fb
    #14
    Отговор на коментар #6

    Де да беше като Тошо Правешки - на ръце щяхме да го носим !!!

  10. Георги Петров_fb
    #13
    Отговор на коментар #12

    А защо не отбележиш че колкото по дълго управлява Борисов толкова по обичан става Тодор Живков !!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.