Автопилотната кола на Гугъл излиза по улиците на Калифорния

Крис Урмсън (най-вдясно) показва прототипа на самоуправляващата се кола.

Самоуправляващата се кола на технологичния гигант Гугъл (Google) напуска изпитателните писти и излиза на улицата още това лята, съобщи компанията в блога си в петък.

"Следващият етап от проекта ни е това лято, някои от нашите коли прототипи да напуснат изпитателната писта, за да се появят по обикновените пътища на Маунтин Вю, Калифорния, с нашите инженери изпитатели на борда", обяви шефът на проекта Крис Урмсън в блога на Гугъл.

В Маунтин Вю се намира така наречената социална централа на групата.

"Подложихме колите си на много взискателни тестове в изпитателните ни центрове, за да се уверим, че действат както се предвиждаше", допълва Урмсън. Вече тимът от шофьори, които тестват над 20 автомобила, е изминал 1.7 млн. мили, откакто стартирахме проекта и напоследък се навъртат по 10 хил. мили седмично, допълва той.

По думите му, прототипите вече са натрупали доста опит на пътя, който е достатъчен за типичен възрастен американски шофьор.

Ако сте достатъчно дълго време на пътя, инциденти ще се случват независимо дали вие шофирате или ви вози самоуправляваща се кола", смята Урмсън.

Новината идва само дни, след като компанията обяви, че автомобилите ѝ са били участници в едва 11 леки инцидента на пътя за шест години тестове и не са били причина за нито един от тях. При сблъсъците не е имало пострадали, обяви тогава ръководителят на проекта.

Автопилотният автомобил прилича на кабинка на лифт, напомня визуално на смарт колите и със сигурност няма да се хареса визуално на любителите на елегантните превозни средства. Блестяща черна шапка крие сензорите на колата, които ѝ помагат да разпознава картографираните маршрути, да спира и да реагира на опасности. Возещите се само задават маршрута и при нужда може да натиснат голям червен стоп бутон.

Колата има ограничения. Не може да вдигне повече от 25 мили в час (около 40 километра в час) и може да се движи само в райони, които изцяло са картографирани. Няма нужда от кормило или педал за газта, но в началото може да ги има, за да отговори на сегашните разпоредби в Калифорния. Гугъл планира да произведе и тества 50 до 100 автомобила, за да събере данни и да помогне на хората да свикнат с идеята за самоуправляващи се автомобили. Амбицията на компанията е технологията за самоуправляващите се коли да се използва от потребителите след пет години.

Споделяне
Още от Бизнес