Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Автосъюзът връща шофьорското обучение от преди 20 г.

11 коментара
Автосъюзът връща шофьорското обучение от преди 20 г.

Българският автомобилен съюз (БАС) ще връща модела на шофьорско обучение от преди 20 години – 3 месеца курс, 80 часа теоретично обучение в зала и упражнения на полигон. За да наложи системата си, организацията залага на прост маркетингов трик – цената на курса ще е 350 лв. или двойно по-ниско от пазарната цена в момента. Това стана ясно от пресконференция в понеделник на Борис Гаврилов, председател на БАС.

Двадесет школи, членуващи в организацията, започват да набират курсисти още от понеделник, а обучението на първата група започва на 1 декември, когато 2 от 4-те нови зали на БАС ще получат лиценз за провеждане на изпити, каза Гаврилов.

Ние сме готови да си съдействаме със всички школи в страната при положение, че се откажат от печалбата за сметка на обучението, каза Гаврилов.

Цените на шофьорските курсове в момента вървят от 500 до 900 лв. като това не е реалната им цена, заяви шефът на БАС. По думите му има свръх предлагане - около 600 школи с около 4000 инструктора, а кандидат-шофьорите всяка година са около 100 хиляди. Цената на курса е висока, защото тези школи не могат да си покриват разходите заради голямата конкуренция.

В момента всички школи без изключение предлагат само 40 часа теория и 31 часа практика, колкото са минималните изисквания на наредбата, определяща начина на подготовка на бъдещите водачи. Често теоретичната подготовка съществува само на хартия - т.е. тези часове изобщо не се провеждат, а обучението на водача е само това в автомобила. Теорията е много важна, защото тя е основата, върху която да стъпи практиката и затова залагаме на този тип обучение, каза Гаврилов.

Запитан от къде има пари да инвестира в полигон, зали, инструктори и автомобили и каква е цената им, Гаврилов обясни, че инвестициите са от членски внос, но не знае колко точно ще му излезе инициативата. Дали ще са 100 хиляди или 200 хиляди – какво значение има, след като целта ни е да намалим жертвите на катастрофите, каза шефът на БАС.

Изказванията на Гаврилов вбесиха Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, който заяви пред Mediapool, че това е откровена манипулация на обществото. Той предложи Комисиите за защита на конкуренцията и на потребителя да изискат от Гаврилов калкулацията на базата, на която е определил тази цена, защото тя е дъмпингова. По думите на Иванов реалната цена на курса била 870 лв. Самото финансово министерство определило акциз върху автомобилите през 2000 г. в размер на 1500 лв. на базата на цена на един моточас от 20 лв. Ако сметнете 31 часа практика по 20 лева са 620 лева само за практическото обучение, каза Иванов.

Той и още няколко негови колеги са разследвани преди време от КЗК за картелно споразумение за високите цени на шофьорските курсове, но проверката не установила злоупотреби.

По думите на Иванов БАС нямало право да плаща за организацията на шофьорски курсове с пари от членския внос на гражданите. Организацията събирала по 100 лв. от членовете си, за да им осигурява адвокатска защита при обжалването на актове за нарушение на Закона за движение по пътищата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. даи
    #13

    Отворете гугъл и напишете:черният пазар на шофиорски книжки се дирижира от високите етажи на власта!Вижте предаването сеизмограф по бтв от 25.09.10г.Представете си че сме в друга държава при наличието на такива престъпници като министъра на тр-та. и зам. изп.директ.на авт.администрация- как щяха да реагират медиите и къде щяха да са тези двамата?

  2. Spas
    #12

    Когато върнат социализма, всичко ще се оправи!! 99,99%- само леки корекции.Лошото е, че ще отидат много разходи и време за възстановяване на морала и грамотността!!!

  3. един
    #11

    социализмът не си е отивал и затова сме на този хал. Какво означава "да върнат" социализма?

  4. един
    #10

    "Цената на курса е висока, защото тези школи не могат да си покриват разходите заради голямата конкуренция."Конкуренцията вдига цените! Хахаха, по-голямо безумие не може да се напише. Защо не си кажат, че просто има картел...?

  5. възмутен
    #9

    Йонко Иванов и красимир георгиев това са хората които съсипаха този бранш!Това са некадърници които нагло и постоянно дават някакви интервюта и досега нито една медиа не и е поискала тези мушеници да представят членската си маса!Зад кр.георгиев-управ.на уч.ц-р Росен85в цялата страна има подкрепа на 4 уч.центъра!В София нито един!!!В момента обаче това е главният навигатор в корупционните схеми на зам.изп.директ.анастас тодоров прикривани от не по малко корумпираният ЦВЕТКОВ!!!

  6. любопитен
    #8

    Това, което сте видели с просто око е време да го видят и съответните служби. Те имат много по-голям ресурс от Вас- и агенти под прикритие, и СРС, и бюджет, и т.н. Ама нещо май се въздържат, та ставаме за резил. И в чужбина.Героите на Вашия разказ са международно известни.

  7. любопитко
    #7

    Ало,ти дето си писал за корумпираните "псевдо браншовици", научи първо граматиката, върни се в 4 клас, защотоот 5 реда имаш 505 правописни грешки и като се научиш как се пише граматически вярно тогава бълвай глупости.ха,ха,хаааа

  8. любопитко
    #6

    До будните Българи. Дали да не се замислим, кой и как, ако не е краднал и с ..... си ще има възможност да обявява цена за обучение, с която няма да може да си купи и една гума за колата втора употреба с три месечна гаранция.Българино събуди се и искай точно да ти се обясни, как ще премине обучението ти и какво ще получиш срещу 350.00 лв. за да не ти излезне соленичко.

  9. любопитко
    #5

    Забравих да коментирам, че тези , от измисления съюз "ни адвокати-ни инструктори", замислени за българския джоб, дето ще вкарат полигона в обучението, после като приключи обучението на всеки свой курсист ще му подарят и колци да си ги реди по улицата за да може да паркира между колите, сигурно и тази екстра ще влезне в цената от 350.00 лв.ами милиони от измами се харчат така.

  10. до любопитко
    #4

    виждам че сън не те хваща,от там където живееш 4-ти клм.е близо,а имената са ти с малки букви-ти се сещай ЗАЩО!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.