Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Автосервизи се обединиха срещу некоректните фирми в бранша

1 коментар
Автосервизи се обединиха срещу некоректните фирми в бранша

Пет браншови организации на автосервизите в България се обединиха в национална камара, която се постави за цел да върне доброто име на автомонтьорите, което в последните години е дискредитирано от незаконни сервизи, извършващи некачествени ремонти, с което се застрашава сигурността на пътя. Те поискаха да се създаде централен регистър на автосервизите, заявиха, че ще работят за специализирани стандарти за бранша и недопускане на нелоялна конкуренция и неравнопоставеност.

В петък по време на провеждащия се в София Автосалон в Интер Експо Център Съюзът на механичните автосервизи, Асоциацията на авторепаратурните сервизи, Асоциацията на автогаз-сервизите, Асоциацията на фирмите  работещи с автогуми и Съюзът на ключарите и автоключарите в България сформираха камарата. Тя ще работи за запълването на липсата на правила и законова рамка, регламентиращи авторемонтната дейност, заяви Владимир Дочев, председател на управителния съвет на Национална камара на автосервизите в България.

"Повишава са броят на пътните инциденти, причинени от неизправни автомобили, поради неправилни и некачествени ремонти и поддръжка, извършени от нискоквалифициран персонал и с резервни авточасти със съмнително качество. Има огромен брой сервизи, работещи в "сивия” сектор, които предлагат услуги със съмнително качество и не поемат гаранции за извършената дейност“, заяви Дочев. По думите му България остава единствената страна в Европа, в която ремонтът на изключително отговорни системи и агрегати в автомобила (кормилна, спирачна и др.) често се извършва от неправоспособни и несертифицирани механици, което нерядко води до тежки последици.

Целта е да се извършват качествени ремонти от квалифицирани специалисти, след които отговорността за пътната безопасност да е само на водача, допълни Атанас Генов, председател на Национална асоциация на сервизите.

 Много от ремонтите на автомобили се извършват от квартални, нерегистрирани и полулегални сервизи, които в по-голямата си част не познават и не спазват изискванията на производителите за техническо обслужване на автомобилите, както и не носят никаква отговорност за качеството на извършените ремонти и последствията от тях, посочи Татяна Груева - изпълнителен директор на Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). По думите ѝ регистрационният режим ще позволи последващ контрол от страна на компетентните органи и ще се подобри техническото състояние на парка, което е пряко свързано с безопасността. Освен това така шофьорите ще знаят къде се намира сервизът, каква е неговата дейност, че е легален и че ремонтът ще има гаранция, смята тя.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Камен Илиев
    #1

    Дано даде ефект това, че народът е пропищял и от тези "услуги".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.