Азиатските и близкоизточните авиокомпании остават най-безопасните в света

Азиатските и близкоизточните авиокомпании остават най-безопасните в света

Азиатските и близкоизточните авиокомпании продължават да доминират в класацията на най-безопасните въздушни превозвачи в света през 2016 година, сочат данни, цитирани от ДПА и БТА.

Хонконгската "Катай пасифик" (Cathay Pacific) запазва първото си място, според доклада на Центъра за оценка на данните от самолетни катастрофи (JACDEC), изготвен за секторното списание "Аеро интърнешънъл". Официално информацията ще бъде публикувана на 18 януари.

На второ място в класацията е "Еър Ню зийлънд" (Air New Zealand), следван от "Хайнан еърлайнс" (Hainan Airlines) и "Катар еъруейз" (Qatar Airways). На пето място е холандската "Ка Ел Ем" (KLM).

Следващата европейска авиокомпания в класацията е на 12 място - "Луфтханза" (Lufthansa).

Изследователите от Центъра правят изчисленията си въз основа на данните на авиокомпаниите, съчетани с броя на инцидентите и общите жертви за период от 30 години.

Положителната тенденция в авиобезопасността е продължила през миналата година, посочват авторите на доклада, отбелязвайки, че макар 60-те най-големи авиокомпании да са имали катастрофи, довели до разрушаване на самолети, нито една от тях не отчита смъртни случаи.

Центърът за оценка на данните от самолетни катастрофи и Мрежата за авиационна безопасност обявиха 2016 година за една от годините с най-малко жертви сред гражданските полети. Центърът посочва, че общо жертвите са 321, а според Мрежата са 325.

Първата организация разглежда самолетите с тегло над 5.7 тона с най-малко 19 места. А втората организация - с най-малко 14 места. Нито една от двете организации не включва военните полети.

Най-тежкият инцидент за миналата година бе катастрофата през ноември на боливийския авиопревозвач "ЛаМиа" (LaMia), разбил се близо до Меделин, Колумбия. В катастрофата загинаха 71 души, включително 19 членове на бразилския футболен клуб Чапекоензе. Тъй като авиокомпанията не е част от групата на 60-те най-големи авиопревозвача, броят на жертвите не е прибавен към нулевия брой смъртни случаи, отчетен от тази група.

Сравнително ниският брой на жертвите прави 2016 година я нарежда на второ място по сигурност след 2013 година, според Германската авиационна асоциация.

Още от Бизнес