Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бъдещето на АПИ ще се решава на политическо ниво

Разширяват обхвата на тол системата и вдигат таксите

0 коментара
Бъдещето на АПИ ще се решава на политическо ниво

Къде е мястото на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) - в транспортното или в регионалното министерство, ще се решава на политическо ниво. За това се разбра работната група "Транспорт" между четирите политически партии - "Продължаваме промяната" (ПП), БСП, "Има такъв народ" (ИТН) и "Демократична България" (ДБ).

Идеята АПИ, която в момента е под шапката на МРРБ, да мине на подчинение на транспортното министерство се лансира от лидера на ПП Асен Василев, който водеше преговорите между участниците. ДБ я подкрепят, докато ИТН са против, а БСП се колебаят и предложиха решението да бъде взето на политическо ниво.

Аргументите на Асен Василев за местенето на АПИ е, че пътната агенция не е строител и проектант на пътища. Нейната основна задача е да ги поддържа, което тя не го прави, каза Василев.

От ИТН предупредиха за рисковете от едно такова местене на пътната агенция – разходи на публични средства, демотивиране на администрацията и блокиране на европрограмите и съответно големи инфраструктурни проекти, които са в процес на изпълнение.

Такива мащабни реорганизации водят до загуба на хора, ресурси и време и рисковете са повече от плюсовете, отбеляза Гроздан Караджов.

Асен Василев обаче не смята така и си представя, че просто се сменя единствено шапката без да отчита нужните промени в съответните законови и нормативни актове.

Всички политически сили са единодушни, че трябва да се увеличи обхвата на тол системата и да се вдигнат таксите. В момента собствениците на камиони и автобуси плащат само за 3115 км магистрали и първи клас пътища, а собствениците на леки автомобили за цялата републиканска пътна мрежа от 20 000 км. Сега по думите на Василев в обхвата ще се добавят и второкласните пътища и платени ще станат около 12 000 км с опция да се увеличат до 16 000 км.

Всички политически партии са единодушни, че трябва да се продължи с ускорени темпове изграждането на магистралите "Хемус" и "Струма", скоростния път Видин – София, както и магистралата Русе – Велико Търново и тунела под Шипка и Петрохан.

"Демократична България" иска магистралата през Кресненското дефиле да бъде изнесена и да не минава през Кресна.

"Продължаваме промяната" настоява за строителство на трети тунел в източната част на страната, като мястото предстои да бъде уточнено. Освен това са заложили изграждането на шосейни мостове над Дунав при всеки град, където има в момента фериботна връзка с Румъния, включително и втори мост над Русе.

Проверка на концесионния договор на летище "София" е друга темата, по която има единодушие между политически сили.

Разминаване има и за мястото на "Информационно обслужване", което в момента е под шапката на транспортното министерство. Според Асен Василев държавната фирма трябва да мине към бъдещето министерство на електронното управление.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.