Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бъдещите поръчки на нови влакове събраха 32 индикативни предложения

2 коментара
Бъдещите поръчки на нови влакове събраха 32 индикативни предложения

Тридесет и две индикативни предложения от 15 световни производители на влакове и железопътно оборудваме е получило транспортното министерство в приключилите на 30 юни пазарни консултации за обявяването на пет тръжни процедури за общо 1.7 млрд. лв. В най-кратки срокове ще Бъдат разгледани и анализиране предложенията, за да се подготвят процедурите за доставка и поддръжка на минимум седем двуетажни електрически мотриси, на поне 35 едноетажни електрически мотриси, минимум 20 пуш-пул влакови състава, за бордово оборудване на подвижен състав и за доставка и поддръжка на поне 18 електрически батерийни маневрени локомотиви.

Това е най-голямата задействана поръчка по Плана за възстановяване и устойчивост, която трябва да осигури на България жп парк от ново поколение до средата на 2026 г. .

Общо 15 компании бяха поканени да представят своите индикативни предложения. Това бяха ABB; Alstom SA; Bombardier Transportation; CAF; FPS Poznan Fabryka Pojazdow Szynowysh; Hitachi Rail; Hyndai Rotem; Koncar Electric vihecles Inc; Newag SA; PESA Bydgoszsz; Siemens Mobility; Stadler Rai; Skoda Transportation; Talgo и ZOS Vrutky.

До изтичане на крайния срок, своите индикативни предложения са подали повечето от поканените световни производители на влакове и други такива, които не са били в списъка на ведомството на Николай Събев.

Интерес не са проявили американската ABB, френският производител на локомотиви Bombardier, японската Hitachi, полската Newag и чешката Skoda. Но пък такъв са декларирали френската Thales, вероятно към поръчката за бордово оборудване, русенската Express Service, която произвежда маневрени локомотиви, германският производител на локомотиви Vossloh Locomotives GmbH, чешкият производител на локомотиви CZ LOKO a.s. и китайската CRRC Corporation Limited. която участва в проваления търг за нови влакове през 2018 г.

Индикативни предложения са внесли от останалите десет поканени още през май.

"Ще се възползваме в пълна степен от възможностите, които ни дава Законът за обществените поръчки, за да придобием най-модерните и сигурни влакове и оборудване при най-добри условия - и като цена, и като технологии", посочва министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев в съобщението за приключилото пазарно проучване.

След подробно разглеждане на всички предложения, предстои в кратки срокове МТС да обяви обществени поръчки по петте покани на обща стойност 1,7 млрд. лева. Очаква се

По разпореждане на министър Николай Събев същият подход ще бъде приложен от НК „Железопътна инфраструктура“ и за двата проекта на компанията, одобрени по Националния план за възстановяване и устойчивост. Те са за изграждане на интермодален терминал в Русе за близо 52 млн. лв. без ДДС и за внедряване на ERTMS, ниво 2, в железопътния участък Русе – Каспичан, който е за 206 млн. лв. без ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Авакум Захов
    #2

    Няма да е изненада ако русенската "Експрес нещо си" победи световните гиганти.

  2. Parallelepiped
    #1

    Чудесно звучи, ама по какво ще се движат новите бързи влакове - по магистрала Тракия може би...?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.