Платена публикация

Багерът Lännen 8800i Rail печели състезанието с времето при жп ремонтите

Геотрейдинг АД е официалният представител на финландската марка в България

Надпреварата с времето е най-голямото предизвикателство пред работата на екипите, които сменят проводници над жп линии в Хелзинки. Когато до 1500 влака минават всекидневно по разписание през работната площадка, никой няма интерес да остава и секунда повече от необходимото върху релсите. Състезанието с времето е спечелено след като в полунощ в събота на място в каньона "Птича песен“ пристига многофункционалната машина Lännen 8800i Rail, снабдена с всички възможни екстри за монтаж и техническо обслужване. С нейна помощ "операцията“ по смяна на 1500 м въздушен контактен проводник приключва за планираните 28 часа и то докато по съседните коловози преминават влакове. Това съобщи официалният представител на финландската марка Lännen (Ланен) за България – Геотрейдинг АД.

По време на "операцията“ многофункционалният багер-товарач Lännen 8800i Rail се е качил върху един от коловозите. Машината е снабдена допълнително с релсови колела отпред и отзад, за да се движи безпроблемно. Освен това има и хидравлично кабелно устройство, което се върти отпред и не само развива новия меден проводник, но и навива стария на макарата. На задната лопата, пък е свързан блокът за релсовите колела, както и стрелата за вишката, на която е качен монтажният екип.

На пръв поглед багер-товарач върху релси изглежда странно. На практика обаче Lännen 8800i Rail вече е използван и при други спешни и сложни жп ремонти във Финландия. Машината се управлява лесно по коловозите благодарение на прикачените релсови колела и камерите. Видеоочите са монтирани в предната част на багер-товарача. Дори движението на заден ход е лесно – единият обектив показва релсовите колела, а другият дава общ изглед към посоката на движение. На Lännen 8800i Rail има светодиодни светлини. Те осигуряват чудесна видимост и през нощта, а именно тогава се извършват ремонтите по жп трасетата, защото се движат по-малко влакове.

Операторът на машината Мико Каркайнен разкрива още едно преимущество на машината - "Благодарение на извитото стъкло на кабината имам видимост нагоре и няма нужда да си протягам врата изпод дългия покрив, за да виждам как колегите работят с проводника.“

Преди години във Финландия са използвани две машини за подмяна на кабели, а "операцията“ по смяната на въздушен меден проводник е отнемала много повече от сегашните 28 часа. С Lännen 8800i Rail се пести не само време, а и от разходите за труд, защото на работната площадка са заети по-малко хора. "Инвестицията със сигурност си заслужава“, казаха от Геотрейдинг АД.

В България машината Lännen 8800i Rail би могла да се използва при предстоящата модернизация на жп линиите Драгоман – София и втория етап на трасето Пловдив – Бургас. Те ще се изпълняват по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020.

Освен при жп ремонти, Lännen 8800i (без релсовите колела) може да се използва при строителство на пътища, железопътни и други инфаструктурни проекти. Многофункционалната машина е подходяща за изключително трудни и хълмисти терени. Lännen 8800i има внушителни размери – дължина 9,3 м, ширина 2,6 м и височина до покрива на кабината 3,17 м. Предната кофа е 4 в 1 с обем от 1500 литра.

Багер-товарачът Lännen 8800i се движи с максимална скорост от 45 км/ч. В същото време има икономичен и надежден 4-цилиндров дизелов двигател Agco Power 49 AWI. Работната хидравлика и ходовата трансмисия отчитат товара и така не натоварват излишно двигателя като по този начин разходът на гориво може да се намали с 10%.

"Многофункционалният багер-товарач Lännen 8800i се управлява лесно с джойстици. Той има автоматична система за отопление, охлаждане и циркулация на въздуха в кабината, както и климатична инсталация, която осигурява комфорт на оператора“, обясниха от Геотрейдинг АД.

Веднага след като стана представител на финландската марка у нас, българското дружество достави първия съчленен багер–товарач Lännen 8800i на голямо предприятие с модерна пречиствателна станция за отпадни води. Към нея е направена система от отводнителни канали със завои. Именно те се почистват с Lännen 8800i.

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?