Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Багерът Lännen 8800i Rail печели състезанието с времето при жп ремонтите

Геотрейдинг АД е официалният представител на финландската марка в България

0 коментара
Багерът Lännen 8800i Rail печели състезанието с времето при жп ремонтите

Надпреварата с времето е най-голямото предизвикателство пред работата на екипите, които сменят проводници над жп линии в Хелзинки. Когато до 1500 влака минават всекидневно по разписание през работната площадка, никой няма интерес да остава и секунда повече от необходимото върху релсите. Състезанието с времето е спечелено след като в полунощ в събота на място в каньона "Птича песен“ пристига многофункционалната машина Lännen 8800i Rail, снабдена с всички възможни екстри за монтаж и техническо обслужване. С нейна помощ "операцията“ по смяна на 1500 м въздушен контактен проводник приключва за планираните 28 часа и то докато по съседните коловози преминават влакове. Това съобщи официалният представител на финландската марка Lännen (Ланен) за България – Геотрейдинг АД.

По време на "операцията“ многофункционалният багер-товарач Lännen 8800i Rail се е качил върху един от коловозите. Машината е снабдена допълнително с релсови колела отпред и отзад, за да се движи безпроблемно. Освен това има и хидравлично кабелно устройство, което се върти отпред и не само развива новия меден проводник, но и навива стария на макарата. На задната лопата, пък е свързан блокът за релсовите колела, както и стрелата за вишката, на която е качен монтажният екип.

На пръв поглед багер-товарач върху релси изглежда странно. На практика обаче Lännen 8800i Rail вече е използван и при други спешни и сложни жп ремонти във Финландия. Машината се управлява лесно по коловозите благодарение на прикачените релсови колела и камерите. Видеоочите са монтирани в предната част на багер-товарача. Дори движението на заден ход е лесно – единият обектив показва релсовите колела, а другият дава общ изглед към посоката на движение. На Lännen 8800i Rail има светодиодни светлини. Те осигуряват чудесна видимост и през нощта, а именно тогава се извършват ремонтите по жп трасетата, защото се движат по-малко влакове.

Операторът на машината Мико Каркайнен разкрива още едно преимущество на машината - "Благодарение на извитото стъкло на кабината имам видимост нагоре и няма нужда да си протягам врата изпод дългия покрив, за да виждам как колегите работят с проводника.“

Преди години във Финландия са използвани две машини за подмяна на кабели, а "операцията“ по смяната на въздушен меден проводник е отнемала много повече от сегашните 28 часа. С Lännen 8800i Rail се пести не само време, а и от разходите за труд, защото на работната площадка са заети по-малко хора. "Инвестицията със сигурност си заслужава“, казаха от Геотрейдинг АД.

В България машината Lännen 8800i Rail би могла да се използва при предстоящата модернизация на жп линиите Драгоман – София и втория етап на трасето Пловдив – Бургас. Те ще се изпълняват по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020.

Освен при жп ремонти, Lännen 8800i (без релсовите колела) може да се използва при строителство на пътища, железопътни и други инфаструктурни проекти. Многофункционалната машина е подходяща за изключително трудни и хълмисти терени. Lännen 8800i има внушителни размери – дължина 9,3 м, ширина 2,6 м и височина до покрива на кабината 3,17 м. Предната кофа е 4 в 1 с обем от 1500 литра.

Багер-товарачът Lännen 8800i се движи с максимална скорост от 45 км/ч. В същото време има икономичен и надежден 4-цилиндров дизелов двигател Agco Power 49 AWI. Работната хидравлика и ходовата трансмисия отчитат товара и така не натоварват излишно двигателя като по този начин разходът на гориво може да се намали с 10%.

"Многофункционалният багер-товарач Lännen 8800i се управлява лесно с джойстици. Той има автоматична система за отопление, охлаждане и циркулация на въздуха в кабината, както и климатична инсталация, която осигурява комфорт на оператора“, обясниха от Геотрейдинг АД.

Веднага след като стана представител на финландската марка у нас, българското дружество достави първия съчленен багер–товарач Lännen 8800i на голямо предприятие с модерна пречиствателна станция за отпадни води. Към нея е направена система от отводнителни канали със завои. Именно те се почистват с Lännen 8800i.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам