Българи са изхарчили над 23 млн. евро в чужбина по Коледа

Българи са изхарчили над 23 млн. евро в чужбина по Коледа

Нарастват извършените покупки с дебитни и кредитни карти на българи в чужбина по коледно-новогодишните празници, сочат данните на оператора на картови разплащания Виза (Visa).

С негови карти, издадени от български банки, са направени плащания за над 23 млн. евро, в периода от 20 декември 2015 г. до 5 януари 2016 г., което е ръст с почти 5% спрямо година по-рано. Броят на покупките е достигал почти 495 000, което е с близо 10% повече на годишна база. Данните включват ПОС-трансакции лице в лице, електронни покупки от чуждестранни сайтове и MOTO разплащания, при които се правят поръчки и плащания за услуги без физическо представяне на картата по телефон, факс, стандартна и/или електронна поща.

По време на коледните и новогодишните празници, българските граждани са направили покупки с карти при чужди търговци с 4% повече спрямо миналогодишния период, a стойността на общия потребителски разход почти запазва своя размер спрямо миналата година. 

Употреба на български Виза карти при чужди търговци през отминалите празници е регистрирана дори в екзотични дестинации като Антигуа и Барбуда, Аруба, Бахамските острови и Бонер.

Покупките, направени онлайн към чуждестранни сайтове, са с над 6.5% повече от миналата година и надхвърлят 11.7 млн. евро, което е с над 7,4% повече спрямо предходната година. Тези коледни и новогодишни празници българите са предпочели да пазаруват онлайн преди всичко при търговци, регистрирани в Обединеното кралство, Люксембург, САЩ и Унгария. Най-предпочитаният ден за празнично онлайн пазаруване е бил 28 декември, когато изхарчената сума с български карти Виза за електронни покупки надхвърля 1 млн. евро или с близо 101% повече от същия ден на 2014 г. 

От друга страна, по време на празничния период са извършени над 65 000 MOTO трансакции за общо 2.4 млн. евро. Това е увеличение от над 38,5% от миналогодишния общ потребителски разход. Празничното пазаруване по този начин на разплащане е осъществен към търговци с регистрации във Гваделупа, Френска Полинезия, Финландия, Тайланд, Сейнт Китс и Невис и др.

"Независимо дали плащат във физически обекти или виртуално, българските потребители продължават да се доверяват на своята карта, когато търсят сигурност на разплащанията извън граница. Това е така, защото оценяват предимствата на технологията – висока защита, бързина и удобство“, коментира Красимира Райчева, мениджър на Виза Европа за България.

Споделяне
Още от Бизнес

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?