Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Българи създадоха първия в света дигитален хотелски рецепционист

3 коментара
Българи създадоха първия в света дигитален хотелски рецепционист

Първият в света дигитален хотелски рецепционист е създаден от двама българи, които дълги години са живели във Великобритания. Целта на електронното приложение е да улесни клиентите при резервация на хотел, както и да подобри работата на служителите на рецепция, съобщи БНТ.

Валентин Гаджонов и негов приятел разработват приложението в рамките на година и половина. Двамата са завършили “Хотелиерство“ във Великобритания и дълги години са работили в различни хотели на Острова.

Приятелите решават да създадат дигитален рецепционист, който да е в помощ както на клиенти, така и на персонал. Кръщават рецепционистката Ева.

“Ева е първият в света дигитален хотелски рецепционист, която може да прави изключително много от задълженията на рецепциониста. Нейното бюро е уебсайтът на хотела и всеки може да работи с нея от мобилния си телефон, таблет, компютър и всеки хотел избира как тя да бъде обучена, тоест тя следва политиката на хотела и по този начин е абсолютно индивидуална за всеки хотел“, разказва Гаджонов.

Платформата улеснява клиента, защото не се налага той да звъни за резервация на стая или за ползване на услугите на хотела.

“От телефона могат да слушат Ева и чрез нея могат освен да направят тези неща, могат да проверят за дневните оферти, за различни видове промоции. Тя показва галерия. Различни видеа. Могат да си резервират спа процедури, маса в ресторант и други неща“, разказвай той.

Освен атрактивно за потребителите, електронното приложение помага много и на служителя на рецепция. Наблюденията на хотелиерите са, че често рецепционистите не могат да обърнат достатъчно внимание на клиента.

“В днешно време те са затрупани с административни отговорности, които ги карат да си наведат главата долу постоянно, да пишат имейли, да отговарят, да вдигат телефона и всъщност, когато дойде гост те са изморени или просто нямат физическата възможност да го направят, да се усмихнат, да посрещнат госта, да го настанят и тук идва Ева“, коментира Гаджонов.

Приложението вече се радва на огромен интерес сред хотелиерите, които смятат, че така ще бъде преборен огромният недостиг на кадри и ще се подобри обслужването.

Предимство на дигиталния рецепционист също е, че може да говори с много клиенти едновременно и то на различни езици. Авторите на иновативната идея смятат, че приложението ще бъде нова епоха в хотелския бранш. Следващата държава, в която Ева ще бъде представена, е Великобритания.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #3

    ...айде малко по-реалистично с ентусиазма, братя българи... В Япония от години има няколко хотелски вериги, които се менажират изцяло от роботи: включително и от роботи на рецепцията... А на "двамата от Великобритания" - бравос, ама като се фукате, не разчитайте твърде на това, че "хората може и да не знаят" ;-) https://www.youtube.com/watch?v=xmt6OCBeS94

  2. milan
    #2

    Онлайн-резервации в хотели съществувя ,но така направената система,може би е нова и трябва да се патентова.Ако вече е,Браво на хората!

  3. Калико Джо
    #1

    Общо взето, българите са открили топлата вода, ама нейсе...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.