Българин задържан в международен канал за контрабанда на горива по Дунав

Сръбската полиция е разбила международен канал за контрабанда на горива по Дунав, сред задържаните e и българският гражданин Александър Стамболийски Крайнянов, съобщи БТА, цитирайки сръбското Радио Зайчар.

Името на задържания българин от Видин, бе потвърдено от началника на регионалния граничен сектор полк. Йордан Янков. Той бил информиран за случая от сръбските си колеги и знае, че на територията на западната ни съседка се извършват следствени действия.

От Радио Зайчар са съобщили, че при съвместна полицейска акция на полицията в град Зайчар и град Бор в средата на октомври е разбит контрабанден канал за дизелово гориво по река Дунав. В информацията си сръбското радио се позовава на официално съобщение от сръбската полиция.

Сред задържаните има сръбски и чужди граждани. Поради провеждането на оперативно-следствени действия от местната полиция, за случая е съобщено на 9 ноември, след като са повдигнати обвинения към задържаните.

Горивото е доставяно на сръбска територия с кораб и е претоварвано контрабандно на цистерни от кораба на брега. Горивото - общо 83 000 литра, е било в три автоцистерни и се е продавало на едро във вътрешността на Сърбия.

Цистерните са задържани при полицейска акция в непосредствена близост до Белград. Според неофициална полицейска информация българският гражданин, който е пътувал с една от цистерните, е предложил 5000 евро подкуп на сръбския полицай.

През последната година по река Дунав в близост до тройната пирамида, където се събират границите на България, Румъния и Сърбия, се появиха нелегални терминали за течни горива. Зареждането и претоварването на горивата се извършва от кораб на кораб в международни териториални води, за да се избегне граничният и митническият контрол. После контрабандно горивото се претоварва от кораб, който е на вода, на брега в цистерни и се продава във вътрешността на Сърбия и Черна Гора или в България.

При реализирането на подобна схема за контрабандно гориво, то влиза в страната с кораби от Украйна или Румъния и се превозва транзит през българска територия, след което се продава на вода на кораби или се разтоварва на брега и нелегално се вкарва за продажба в страната или Сърбия. По този начин се спестяват митата и акцизът и горивото се продава на производствената му себестойност, твърдят митничари. Печалбата на тон контрабандно гориво достига до 35 процента от стойността му.

Още от България

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?