Българинът е по-суетен, но по-малко егоист от европееца

Българинът е по-суетен, но по-малко егоист от европееца
Българинът на възраст между 25 и 39 години е по-суетен от европееца и повече от половината мъже у нас смятат, че трябва да направят нещо повече за себе си, както и да се погрижат по-добре за здравето си. В същото време за две трети от силния пол в страната най-важното нещо в живота е бащинството и семейството. Това сочи изследване на “Дискавъри Ченъл“, наречено “Справочник за младия мъж” и проведено през 2009 и 2010 г. Анкетирани са и мъже от Великобритания, Русия, Полша, Швеция, Сърбия, Словения, Италия, Германия, Норвегия, Холандия, Румъния, Франция, Испания и други.

Българинът на практика е първи по свързване на най-голямото си желание с децата в класацията със 73 на сто, докато в останалите страни процентът е около 50 на сто, като на опашката са испанците с 29%, който копнеят най-силно за бебета.

Проучването показва също така, че според 57% от българските мъже те могат да се справят толкова добре с отглеждането на деца, колкото и жените. Почти половината от анкетираните считат, че осигуряването на емоционална подкрепа вкъщи е по-важна, отколкото носенето на пари в семейния бюджет.

Грижата за външния вид като борба срещу стреса

Грижата за външния вид помага на все повече български мъже да се справят със стреса на модерния начин на живот. Петнадесет на сто признават, че сега използват повече козметика в сравнение с преди няколко години. За 63% от силния пол у нас е важно да изглеждат добре и да се грижат за себе си, като процентът им е сравнително по-висок от този на европейците – 49%.

Все по-голям е натискът върху младите мъже да изглеждат добре. Те са бомбардирани с идеализирани образи на красиви представители на силния пол”, коментира Кристиан Курц, директор отдел “Проучвания” на “Дискавъри Нетуърк“ за Европа, Близък Изток и Африка.

“В цяла Европа виждаме създаването на поколение, което напълно осъзнава важността на външния вид и добрата форма. Това се случва най-вече в големите градове. Също така се забелязва нарастващо желание сред младите кариеристи да изглеждат добре”, допълва той.

Сам да съм си шеф

Изследването показва още, че 56 на сто от българските мъже биха искали сами да са си шефове, докато при европейците процентът е средно 62 на сто. Румънците и руснаците водят класацията по желание за собствен бизнес съответно с 80 и 71 на сто.

В същото време за 85% от българските мъже, за разлика от 75% от европейските, удовлетвореността от работата и насладата от нея са по-важни от заплатата. Българинът е и на първо място по желание да бъде добре информиран за различни неща и на него да се гледа като на човек с широки познания и висока култура. Приоритет на това дават 89 на сто от представителите на силния пол у нас, докато средно за Европа процентът е около 74%.

“Това желание винаги го е имало, но със сигурност е станало по-лесно с помощта на интернет и документални канали”, обяснява Курц.

Изследването е идентифицирало четири категории на младите мъже в Европа - Съвременни и управляващи; Всичко само за мен; Глави на семейството и Необвързани.

Съвременните млади мъже надделяват главите на семейството

В категорията “Съвременни и управляващи“ влизат 43% от младите български мъже, в сравнение с 42% от европейските. Тези мъже са семейно ориентирани и когато имат деца са отдадени бащи, участващи активно в съвместния живот. Обикновено имат най-различни ангажименти, но намират начин да се справят и да балансират всички тези неща.

Към “Необвързаните“ спадат около една четвърт от българските мъже (26%) в сравнение с останалите изследвани европейци - 17%. Те не желаят много отговорности в живота си, не искат още брак и да има деца и не се замислят особено за кариерно развитие. Този тип мъже не си поставят стресиращи цели и мотото им е: “Живей за момента, не мисли за утре”

“Всичко само за мен“ са едва 16% от българските мъже, а в европейски мащаб, към този тип спадат 24 на сто от представителите на силния пол.. Собственото АЗ и често работата са приоритетите им. За едни работата носи чувство на удовлетворение, за други – тя е средство за задоволяване на амбиции и повече пари.

“Глави на семейството“ са 15% от българите, средният процент за европейците е 17. Отдадени на семейния живот те имат традиционни виждания, че ролята на жената е да гледа децата, а на мъжа – да осигурява издръжката. Това обаче ги води до стрес.

“Това, което се разбира от изследването за мъжете в България е, че са модерни и уверени; чувстват стреса, но намират начин да се справят с него, оставят трудностите зад себе си и гледат към бъдещето, наблягат на семейството, приятелите и семейния живот – същевременно са отворени към новите идеи чрез интернет и документалните канали”, обобщава Кристиан Курц.

Споделяне

Още от