Българинът масово ползва интернет през телефона, но онлайн плащат сметките се само 7%

Българинът масово ползва интернет през телефона, но онлайн плащат сметките се само 7%

Около 70% от българските потребители на мобилни услуги притежават смартфони и ползват на тях мобилен интернет, 95 на сто от българите ползват и услуги за комуникация като приложения за чат, гласови и видео разговори, но едва 7 процента от хората у нас плаща онлайн сметките си. Това сочи изследване на потребителските навици в Централна и Източна Европа, проведено от "Теленор" и представено във вторник.

Проучването съпоставя данните за България със средните в ЕС и от тях излиза, че у нас потребителите на абонаментни мобилни планове са значително повече от останалите европейски държави. У нас 89% от клиентите на телекомите имат абонамент, докато в Европа средният показател е 67%.

Също така у нас показателят на използване на смартфона за социалните мрежи, за четене на новини, за споделяне на снимки, проверка на имейл и видеострийминг е по-голям отколкото в Европа.

Въпреки че проникването на смартфони в България и региона е сравнително високо, само 11% от българските потребители, които ползват мобилни приложения, са плащали за сваляне на някои от тях. Този извод се подкрепя и от факта, че плащанията в брой се предпочитат от по-голямата част от българите (96%), а само 7% от анкетираните са декларирали, че извършват онлайн плащания. Подобни са резултатите относно тези индикатори и в останалите страни в проучването.

"Резултатите от това проучване затвърдиха нашето убеждение, че българският пазар притежава съществен потенциал в областта на дигиталните услуги и плащанията през мобилен телефон", заяви главният изпълнителен директор на "Теленор България" Оле Бьорн Шулстъд. "Теленор ще продължи да развива своите дигитални услуги и резултатите ни в България досега показват, че сме на прав път, като предоставяме на своите клиенти и българското общество нови възможности", допълни той.

Вторият по големина мобилен оператор у нас представи и новата възможност клиентите му да подменят своите смартфони с нови устройства по избор всяка година. Тази услуга се предлага за пръв път на българския пазар.

От 1 ноември всички нови и настоящи частни клиенти на оператора (физически лица), които сключат 24-месечен договор за мобилни услуги с абонаментен план "Тотал" и вземат на лизинг смартфон от избрани марки и модели с двугодишен договор, могат да изберат и услугата UPGRADE. Срещу допълнителна такса от 6.99 лв. на месец и след заплащането на най-малко 12 такси и лизингови вноски, клиентите могат да върнат използваното устройство, без да плащат остатъка от лизинга и да купят нов смартфон по избор. Условието е апаратът да е в добро състояние. Клиентите могат да изберат дали да закупят новото устройство в брой или с договор за лизинг, като и двата случая е необходимо подновяване на договора за мобилни услуги за нов период.

Потребителите могат да прекратят ползването на услугата UPGRADE по всяко време без никакви неустойки, както и сами да преценят дали да продължат да ползват услугата след подмяна на устройството, при спазване на нейните условия.

Към момента, услугата UPGRADE се предлага при подписване на абонаментен договор за мобилни услуги и договор за лизинг за близо 50 от най-търсените марки и модели смартфони, като списъкът ще бъде обновяван и допълван периодично, посочват от компанията.

Споделяне
Още от Бизнес

Защо главният прокурор размахва пръст на политици?