Българинът продължава да намалява пиенето на бира

Българинът продължава да намалява пиенето на бира

Консумацията на бира в България намалява за втора поредна година и след спада от 6 на сто през 2013 г., година по-късно регистрираното намаление продължава макар и с по-ниски темпове от 5 процента, сочат данните на Съюза на пивоварите в България ,обявени в четвъртък.

Статистиката на бранша показва също така, че феновете на кехлибарената напитка вече купуват по-рядко пиво в пластмасови бутилки, нараснал е интересът към кеновете, запазва се консумацията на наливното пиво. Българинът продължава да предпочита българските марки бира, макар вносът на чужди да е нараснал с 9 процента през 2014 г.

В 91% от случаите чашите са пълни с произведена в България бира. На пазара у нас през миналата година са продадени 5.23 млн. хектолитра пиво, което означава, че на всеки българин се падат 72 литра, което е с 2 литра по-малко спрямо година по-рано. Вече кеновете заемат 13 на сто от продажбите, докато през 2013 г. са били 10 на сто. Макар да са намалели с 2 процента пластмасовите бутилки продължават да държат най-големия дял от пазара – 59 на сто. Почитателите на стъклените бутилки и наливната бира остават на нивата от 2013 г.

Данните сочат, че 80 процента от бирата се продава в търговската мрежа, а на заведенията се пада останалият дял, като консумацията на пиво в кръчми и барове продължава да намалява.

Характерното за пазара е продължаващото навлизане на нови нетрадиционни марки пиво и възраждането на стари.

Споделяне
Още от Бизнес