Българите не гледат публицистични предавания

Повече от половината българи - 54 на сто, не следят коментарни политически предавания по телевизиите, а 93% не слушат такива по радиостанциите.

Вместо това те предпочитат шоу-предавания като "Вип брадър", "Мюзик айдъл", "Един срещу всички".

Това сочат данни от проучване на Националния център за изучаване на общественото мнение (НЦИОМ), проведено от 10 до 17 април сред 1000 души в 86 населени места, част от което бе разпространено в понеделник.

Пълното изследване, което е свързано основно с електоралните нагласи на българите за изборите за Европейски парламент (ЕП), ще бъде огласено във вторник, обясниха пред Mediapool от НЦИОМ.

Според социолозите едва ли интересът към аналитичните предавания ще се възвърне в рамките на една кампания.

Най-гледаните обществено-политически предавания по телевизията са "Панорама" (БНТ), "Пирамида"(бТВ) и "На четири очи" (Нова телевизия).

Публицистичните предавания на програма Хоризонт по БНР доминират в предпочитанията на радиоаудиторията.

Най-голямата промяна в структурата на медийните предпочитания на българите е в ръста на "армията на безразличните" сред слушателите и зрителите, което говори за задълбочаваща се липса на т. нар. предавания - институции, посочват от центъра.

Въпреки известния отлив на интерес към медиите, те остават да държат висок дял - едва 8 на сто от анкетираните посочват, че не четат вестници, 14 % заявяват, че не слушат радио и само 1% - че не гледат телевизия.

Лидерите по предпочитания сред печатните медии са вестниците -  "Дневен труд" и "24 часа", посочени съответно от 29 на сто и 17 на сто от анкетираните, следвани от "Трета възраст" (с 8 на сто) и "Стандарт" (с 5 на сто).

Лидер в радиоефира е Хоризонт, предпочетена от 28 на сто от запитаните.

Девет на сто са посочили, че предпочитат чалгаджийското радио “Веселина, а 7% - Дарик.

За половината българи бТВ е предпочитан телевизионен канал, а за една пета - Нова телевизия. Всеки шести анкетиран посочва, че гледа Канал 1 на БНТ.

Още от България