Българите предпочитат смартфона за сърфиране в мрежата

Българите предпочитат смартфона за сърфиране в мрежата

Българите сърфират в интернет през всички технологични устройства, като най-предпочитан е сматрфона. Това показва проучване за навиците и нагласите на интернет потребителите, проведено през април от изследователската фирма Gemius по поръчка на Samsung.

Над две трети от българите имат смартфони, като 19.4% от анкетираните планират закупуване в близките 12 месеца, сочи изследването.

Основната причина за купуването на "умните" телефони е желанието за връзка с интернет (53.4%), както и използването на различни приложения (42.2%). Това са предимно потребители между 20 и 29 години, които искат да са в крак с новите технологии. За 21.8% от участвалите в проучването е важен и по-големият размер на екрана.

Над 41 на сто от запитаните и особено жените между 20 и 39 години предпочитат смартфона и заради бързия достъп до имейл.

Преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смартфона си с различна честота на използване, като почти 80% от притежателите на смартфони се свързват с интернет през тях минимум няколко пъти на ден.

Над една трета от потребителите обаче познават и ползват само основните функции на своя телефон, а 4.3% никога не са го свързвали с интернет. Най-често интеренет през смартфона ползват мъжете на възраст между 30 и 39 години.

Водещата марка сред притежателите на смартфон е Samsung (38.3%), следвана с голяма разлика от Nokia (18.7%), Sony/ Sony Ericsson (12.2%), HTC (11.2%) и Apple (11%). Интересно е, че Apple и Blackberry са особено използвани марки от жените и хората между 20 и 29 години.

Сред технологичните устройства таблетите са значително по-слабо разпространени (25.7%), но заедно със смарт телевизорите (15.3%) и смарт телефоните (19.4%) те са сред най-желаните уреди за покупка – съответно16.6%.

Подобно на смартфоните, всеки трети от притежателите на таблет посочва марката Samsung (31.8%), следвани от Lenovo (15.2) и Apple (10%).

Що се отнася до начина на свързване с интернет, почти наполовина е разделението между таблетите с Wi-Fi и 3G/4G и тези само с Wi-Fi.

Основните функции, които притежателите на таблети използват в своите устройства, най-често са сърфиране в интернет (80.5%), електронна поща (56.4%) и различни приложения (55.8%).

Значителен е делът и на потребителите, които използват таблета за игри – 49.9%. По отношение на най-често използваните приложения има по-голямо разнообразие – през приложения за четене на книги и списания, прогноза за времето, карти до приложения за фитнес и спорт.

24% от хората използват приложения с образователна цел.

Почти половината от потребителите свалят от 2 до 10 приложения месечно. Всеки десети сваля 50 и повече приложения на месец, а 13.2% не свалят нито едно. Две трети от анкетираните заявяват, че всички свалени от тях приложения са безплатни.

По-голямата част от притежателите на таблети познават всичките им функции, но ги ползват с различна честота.

Малко под 40% от притежателите на телевизор с плосък екран имат смарт модел, като отново Samsung e най-разпространената марка (35%). На следващите позиции се нареждат LG с 20.9% и Sony с 18.9%.

Отново преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смарт телевизора си, като почти 60% от потребителите ежедневно сърфират в интернет през телевизора си.

Една трета обаче познават само някои или само основните функции и рядко използват други.

62,6% от потребителите свързват смарт телевизорите си и с други устройства като например смартфон или компютър, което означава, че допълнителните възможности на смарт телевизорите активно се ползват.

По отношение на най-често използваните приложения на смарт телевизорите, потребителите отдават най-голямо предпочитание на YouTube – 45.5%, сърфиране в интернет – 30.7%, и слушане на музика онлайн – 25.9%.

За притежателите на телевизор, който не е смарт, най-исканите предимства на смарт телевизорите са отделните приложения (31.65%), като например видео по поискване, следвано от по-голямо удобство при сърфиране в интернет (20.6%).

Проучването е представително и обхваща потребители на всички технологични марки на възраст между 18 и 55 години от големите градове.

Още от Бизнес

Какво може да се очаква от новия председател на антикорупционната комисия?