Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Българите са доволни от интернет-услугите, оплакват се от ВиК, парното и телефоните

9 коментара

Българите са по-доволни от останалите европейци по отношение на телевизионните услуги и интернет, но се оплакват от водоснабдяването, отоплението и мобилните телефони. Това става ясно от оценката за функционирането на пазарите, изготвена от Европейската комисия (ЕК).

Тези пазари бележат подобрение по отношение на удовлетвореността на потребителите спрямо миналата година. Основно това се дължи на повечето оферти на пазара. Като пример е посочена тройната услуга - телевизия, интернет и телефон.

Данните показват и по-високо от средното одобрение по отношение на самолетните и на пощенските услуги.

Оплакванията на българските потребители са основно от водоснабдяването, доставката на енергия и мобилните услуги, показва още докладът. Пазарът на електроенергия пък страда от ограниченията пред потребителите да сменят доставчика си и неясните фактури, които получават.

Годишната оценка на ЕК се основава на данни за 51 пазара. В анализа се отчита информацията по отношение на доверието в бизнеса, наличието на достатъчно на брой предложения, както и за процедурите, свързани с отстраняване на нередности при предоставянето на стоката или услугата.

Като цяло в ЕС има неудовлетвореност по отношение на пазара за банкови услуги, телекомуникации и доставките на енергия, отчете комисарят по защита на потребителите Тонио Борч при представянето на доклада, съобщи Европейската комисия. На дъното за трета година остават пазарите на инвестиционни продукти, на имоти и кредитирането.

По отношение на предоставянето на стоки европейците изказват своето недоволство по отношение на продажбите на автомобили, дрехи и на месни продукти. У нас над средната за ЕС е удовлетвореността по отношение на пазара на хляб и хлебни изделия, зърнени и млечни продукти, отчитат от ЕК.

Пазарът на автомобили втора употреба привлича вниманието на чиновниците основно заради липсата на доверие в бизнеса и големият брой регистрирани оплаквания.

На базата на получените резултати Европейската комисия ще направи по-задълбочено проучване по отношение на автомобилите втора употреба. Продължава и работата по изготвяне на законодателни инициативи във връзка с банковите сметки, които да гарантират на европейците достъп до банкова сметка, прозрачни банкови такси и лесно прехвърляне на потребителя от една банка в друга.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    Ако администрацията ни претърпи тотално пренареждане с нови технологии, тогава ще сме както се казва "фърси". Интернет услугите или по-точно скоростта няма равна в Европа и Нели Крус много категорично го каза на нейната визита!

  2. Анонимен
    #8

    убеждавам се, че интернет остава най-бързата и достъпна услуга, ако успеем да го внедрим и в други важни сфери, както г-жа Крус съветва, ще сме екстра, например е-образование,е-call.

  3. Анонимен
    #7

    Дългоочакваното – близо четири години, увеличение на пенсиите в България най-после е факт. От 1 април идната година те ще бъдат повишени средно с 9.3 процента. Това обаче далеч няма да покрие натрупаната от 2009 г. насам инфлация, която е 11.6 процента.
    Минималната пенсия “скача” с цели 5 лева и ще бъде 150 лева (обяд за двама в скъп ресторант), а максималната - 770 лева. Средната пенсия ще е около 290 лева.Това означава, че повече от половината “рентиери” в България, ще продължат да живеят на прага

  4. Анонимен
    #6

    Пак простотии,беее!Теа българе нема ли да се събудят,бе?

  5. Анонимен
    #5

    А защо не се оплакват от Борисов и от Дянков?Или това е пак нагласистика?Телефоните и парното не определят доходите на българите.Интернет също не определя екзестенциалните/Брей,каква купешка дума!/ неща.Или без Борисов можем,без Интернет и телефон не!

  6. Анонимен
    #4

    можеш да се обърнеш към президента, борисов и цветанов. това е по тяхната компетенция. Борисов може да се обади на мобилна група и да им прати ГДБОПа в офисите да им съберат компютрите.

  7. Анонимен
    #3

    При интернет доставчиците все още съществува някаква конкуренция... От "Близу" се опитаха да ме изнудят, прекратих договора и на следващия ден имах договор с друг доставчик! Някой да има идея към кого да се обърна, за да мога да прекратя договорите си с Топлофикация и Софийска вода, които непрекъснато ми пращат сметки за услуги, които не са ми доставени?

  8. Анонимен
    #2

    БОС. Не знам колко е почтенно това проучване. Много хора се опракват от БЛИЗУ. Поне веднъж месечно прекъсва, миналият месец за пет дни. Склйчихме пакет за опреден тип програми те смениха три от тях. Това не е добро обслужване. Просто хората не роптаят защото е по евтино от тока и парното. И имат видим резултата.

  9. Анонимен
    #1

    много да не се оплакват, да не получат някое обвинение за престъпна група от прокуратурата

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.