Българите стават често онлайн жертви на нелоялни авиокомпании

Българите, които пазаруват през интернет, стават най-често жертви на нелоялни авикомпании, съобщи Венцислав Петков, съветник в Европейския потребителски център - България.

Авиокомпании отменят или забавят полети, губят багажи и други.

Друг основен проблем са недоставени стоки, доставяне на стоки, различни от поръчаните, с фалшиво търговско име. Най-често тези стоки са в големи размери и за големи суми - основно автомобили и мобилни телефони.

Броят на жалбите през тази година е нараснал почти двойно спрямо 2010 година - от 138 на 213 жалби. Двойно повече са оплакванията от българи срещу търговци, регистрирани в чужбина, отколкото от чужденци спрямо български търговци.

Като цяло европейските потребители най-често се оплакват от качеството на стоката и услугата, казаха от Европейския потребителски център. От доставката са недоволни 21 на сто от потребителите, 19 на сто от услугата, а 11 на сто от цената и плащането. 9 на сто не са били съгласни с условията по договорите.

От Европейския потребителски център припомниха, че е забранена продажбата на лекарства и хомеопатични продукти по интернет и препоръчаха да не се купуват тези продукти, дори да са много изгодни.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?