Българка сред жертвите от катастрофата във Валенсия?

Възможно е сред жертвите от катастрофата в метрото във Валенсия да има и една българка, съобщиха във вторник по-късно през деня интернет-изданията на испанските вестници "Паис" и "Норте Кастиля", позовавайки се на местни информационни агенции.

Катастрофата стана в понеделник, когато вагон от влаковата композиция на метрото във Валенсия дерайлира и предизвика тежка катастрофа в подземен тунел. Загинаха 41 души и бяха ранени 39. Още веднага полицията изключи причината за тежкия инцидент да е атентат.

Жената вероятно е живеела в Торент, откъдето са 19 от жертвите. Освен нея при трагедията са загинали още трима чужденци - аржентинец, парагваец и колумбийка.

Съдът в община Валенсия съобщи, че българката вероятно е сред все още неидентифицираните жертви, които са 5 от общо 41. При някои случаи е необходимо да се направи научен анализ, защото идентифицирането на загиналите от близки и познати е невъзможно поради състоянието на телата след катастрофата, поясни говорител на общината.

Към момента няма сведения за загинали и пострадали българи при вчерашния инцидент във Валенсия, съобщиха от МВнР, като се позоваха на българското посолство в Мадрид.

Черната кутия на дерайлиралия влак в метрото на испанския град Валенсия е намерена и се анализира, съобщи във вторник сутринта на пресконференция на мястото на катастрофата Хосе Рамон Гарсия Антон, отговарящ за инфраструктурата в регионалното правителство на Валенсия, цитиран от БТА.

Идентифицирани са 40 от загиналите 41 души при катастрофата, каза пред журналисти в градската морга заместник-префектът на Валенсия Луис Фелипе Мартинес. Сред 39-те ранени има едно момиченце, чията майка е загинала. Що се отнася до причините, "всички хипотези остават открити, отговорът е в черната кутия", каза той.

Огледът е установил, че всички колела на композицията са в отлично състояние, както и сводът на тунела, заяви още Гарсия Антон. Той допълни, че инфраструктурата на линиите, релсите и траверсите в зоната на дерайлирането не са повредени. Отначало се предполагаше, че причината за катастрофата е превишена скорост, съчетана със счупване на колело на един от вагоните.

Два големи крана продължават да работят тази сутрин на мястото на катастрофата, над отвор, изкопан в асфалта над мястото на катастрофата, през който са прокарани кабели, за да повдигнат и извлекат дерайлиралите вагони.

През деня бе разпространена и последната версия за инцидента. Дерайлирата мотриса се е движила с 80 км/ч - два пъти над разрешената скорост от 40 км/ч, предадоха ДПА и Асошиейтед прес.

Експерти, които проучват черната кутия на мотрисата, обърнаха също внимание, че за миг ватманът или е загубил съзнание, или се е почувствал зле. Той внезапно е натиснал педала за увеличение на скоростта в опасен завой, мотивираха версията си специалистите. След това водачът се опитал да намали скоростта, но вече е било прекалено късно.

Резултатите от анализа на черната кутия изключиха останалите версии за катастрофата, с които се спекулираше - счупване на колело и срутване на покрив или на стена в тунела.

Ватманът, който е постъпил на работа наскоро, загина при катастрофата.

Споделяне
Още от Европа