Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Българо-македонско обединение е строило пътя, където стана инцидентът с 46 жертви

1 коментар
Сергей Станишев открива т.нар. нулев лот на магистрала "Струма" на 31 януари 2007 г.

Българо-македонското обединение "Бул строй инженеринг" е строител на магистралния участък, т.нар. нулев лот на магистрала "Струма", където тази нощ стана тежък пътен инцидент, при който загинаха 46 души.

В обединението влизат македонската фирма "Маврово" и българската "Бизнес мениджмънт систем-АБП", която по това време бе собственост на Николай Пишинов.

Участъкът е част от изграждането и ремонта на общо 39 километра от пътен възел Даскалово до Дупница. Строителството му започва през 2001 г. и завършва в края на януари 2007 година.

Обектът е разделен на две - строителство на нов път с магистрален габарит с дължина 18 км между Даскалово и Долна Диканя и рехабилитацията на старото трасе на пътя Долна Диканя - Дупница с дължина близо 22 км.

Финансирането е по предприсъединителната програма ФАР на Европейския съюз и заем от Европейската инвестиционна банка. Споразумението с банката е сключено през 1998 г., а с изпълнителя "Бул строй инжинеринг" - през 2001 г.

Проектирането на трасето е направено от италианската "Спеа", а контролът и надзорът по строителството е възложен на френската  фирма "Луи Берже" и българската "Пътинвест инжинеринг".

Заради забавеното изграждане на отсечката на по-късен етап в строителството ѝ се включиха още и българските фирми "ИСА - 2000" и "Гранит - 97".

Коя точно от четирите фирми е участвала в строителството на фаталния километър, където стана инцидента, към момента няма отговор от агенций "Пътна инфраструктура".

Навремето проектът с изграждането на нулевия лот на магистрала "Струма" стана печално известен със забавеното строителството с 24 месеца и увеличаването на стойността му от 26 милиона евро на 54 милиона евро.

През 2010 г. тогавашният министър на регионалното развитие Росен Плевнелиев каза, че строежът на участъка се е оскъпил 3 пъти и е завършен с 4-годишно закъснение. По думите на Плевнелиев вместо за 32 млн. лв. с ДДС отсечката е направена за 97 млн. лв.

Въпреки че бе пуснат за движение още в началото на 2007 г. до 2013 година участъкът от Даскалово до Долна Диканя официално не беше въведен в експлоатация и допустимата скорост бе 90 км/час.

Причината за голямото забавяне за въвеждане на пътя с т.нар. Акт 16 бе разминаване между данните за трасето на пътя по кадастралните карти с тези на поземлените комисии, посочи навремето тогавашният шеф на АПИ Лазар Лазаров.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Н
    #1

    Изпитвам дълбоко съжаление за катастрофата.
    Трудно е да се приеме факта,че хора от други места са намерили по ужасен начин смърт на българска територия. Имам и отделен въпрос, некасаещ пряко строителството на пътя.
    Не съм шофьор, не съм имала кола, пропътувала съм по договори за работа в Австрия и Германия близо 300 000 км с бусове/за около 5 г./Нито 1 !!! инцидент,всичко точно и навреме.
    Значи има ли значение сателитния контрол на пътищата в Европоа?Та нима един андроид да не може да предупреди

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.