Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Българо-португалска фирма взема на концесия автомагистрала "Тракия"",N

0 коментара

Българо-португалски консорциум взема на концесия за 35 години автомагистрала "Тракия", съобщи след заседанието на Министерския съвет министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Церовски. Правителството е дало разрешението си за концесията.

Акционери в "Автомагистрала Тракия" са "Автомагистрали" ЕАД, "Техноекспортстрой" ЕАД, София, "МSF-МОNIZ DА МАIА, SERRA&FORTUNАТО-ЕМРREITEIROS, S.A.", Лисабон, Португалия, "LENA ENGENHARIA Е CONTRUCOES, S.A." Фатима, Португалия и "SOMAGUE CONCESSERS E SERVICOS, S.A.", Синтра, Португалия.

Португалските фирми притежават 51% от консорциума.

Концесията е предоставена без търг и конкурс за пътя Калотина - Софийски околовръстен път (Северна дъга) - Оризово - Стара Загора - Нова Загора - Ямбол - Карнобат - Бургас.

Концесионерът трябва да построи, експлоатира и поддържа със собствени средства участъците Софийски околовръстен път (Северна дъга), Стара Загора - Нова Загора, Нова Загора - Ямбол, Ямбол - Карнобат и Калотина - София. Той трябва да поддържа със собствени средства и построените от държавата автомагистрални участъци, обясни министър Церовски.

Общата дължина на автомагистралата заедно с участъка от Калотина до София е 443 км. В момента от автомагистрала "Тракия" са изградени 182 км. Концесионерът ще трябва да построи още 261 км.

За преминаването по автомагистрала "Тракия", концесионерът може да събира такси за изминато разстояние, в съответствие със Закона за пътищата.

Обсъждани са два варианта за такса, каза още Валентин Церовски. Единият е да се събира по 2,5 евроцента на километър тол-такса, а другият по 2,8 евроцента.

За преминаването по магистралата ще се плаща само тол-такса, но не и винетна.

При първия вариант след 22 години държавата и концесионерът ще си разделят печалба от 789 млн. евро, уточни министър Церовски. При втория за 19 г. печалбата общо ще е 1,028 млрд. евро.

С предоставянето на автомагистрала "Тракия" на концесия до края на 2005 г. трябва да бъде изграден участъкът Северен околовръстен път. До края на 2007 г. се предвижда да бъде напълно построена и рехабилитирана автомагистралата в направлението от София до Бургас.

До 2009 г. трябва да бъде готов участъкът Калотина - Северен околовръстен път.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.