Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Българо-шведско обединение ще прави проекта на магистралата през Кресненското дефиле

1 коментар
Сн.Архив

Българо-шведско обединение "Лот 3.2 Проект" беше избрано да направи алтернативния идеен проект на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Той предвижда дългия тунел от 15 км да бъде заменен с 24 малки тунела свързани с 25 мостове. Това съобщи Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която е възложител на поръчката.

В обединението влизат четири проектантски, консултантски и геоложки фирми - "Пътпроект 2000", "Биас–М", "Геотехника – АБС", "Бондис" и фирмата със шведско участие "Свеко Енергопроект".  

Те дадоха най-ниска цена за изпълнението на поръчката от 953 946 лв. без ДДС и получиха най-много точки – 92 за техническото си предложение.

Срокът за изготвянето на идейния проект е 168 дни.

В търга участваха четири сдружения, като до отварянето на ценовите оферти бяха допуснати само двама кандидати. Конкурентът на обединението "Лот 3.2 Проект" беше "Алтернатива 3.2" с партньори испанските "Евроконсулт" и "Проес консулторес" и софийската "Илия Бурда". Тяхната цена бе 1 255 443 лв., като техническата им оферта беше оценена с 20 точки.

Одобреният през 2008 г. проект за магистрала "Струма" в участъка от Благоевград до Кулата предвижда изграждане на 15-километров тунел през Кресненското дефиле, чиято прогнозна стойност се оценява на около 600 млн. евро.

След натиск на организациите в строителния бранш и неправителствени организации Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" обяви конкурс за идеен проект на алтернативно трасе на отсечката. Той ще бъде подложен на екологична оценка заедно с проекта за големия тунел и след това ще бъде взето решение кой да бъде изпълнен. По думите на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова се очаква одобреният вариант да е ясен до края на годината.

Идеята е преминаването през Кресненското дефиле да става през 24 къси тунела със средна дължина от около 300 метра всеки, които ще бъдат свързани с 25 моста и виадукти. Заложено е още изграждането на 7 километра укрепващи и подпорни стени, както и 3 пътни възела.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Авакум Захов
    #1

    Ако проверите в търговския регистър ще установите, че тези от свеко май не са шведки

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.