Българо-шведско обединение ще прави проекта на магистралата през Кресненското дефиле

Сн.Архив

Българо-шведско обединение "Лот 3.2 Проект" беше избрано да направи алтернативния идеен проект на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Той предвижда дългия тунел от 15 км да бъде заменен с 24 малки тунела свързани с 25 мостове. Това съобщи Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която е възложител на поръчката.

В обединението влизат четири проектантски, консултантски и геоложки фирми - "Пътпроект 2000", "Биас–М", "Геотехника – АБС", "Бондис" и фирмата със шведско участие "Свеко Енергопроект".  

Те дадоха най-ниска цена за изпълнението на поръчката от 953 946 лв. без ДДС и получиха най-много точки – 92 за техническото си предложение.

Срокът за изготвянето на идейния проект е 168 дни.

В търга участваха четири сдружения, като до отварянето на ценовите оферти бяха допуснати само двама кандидати. Конкурентът на обединението "Лот 3.2 Проект" беше "Алтернатива 3.2" с партньори испанските "Евроконсулт" и "Проес консулторес" и софийската "Илия Бурда". Тяхната цена бе 1 255 443 лв., като техническата им оферта беше оценена с 20 точки.

Одобреният през 2008 г. проект за магистрала "Струма" в участъка от Благоевград до Кулата предвижда изграждане на 15-километров тунел през Кресненското дефиле, чиято прогнозна стойност се оценява на около 600 млн. евро.

След натиск на организациите в строителния бранш и неправителствени организации Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" обяви конкурс за идеен проект на алтернативно трасе на отсечката. Той ще бъде подложен на екологична оценка заедно с проекта за големия тунел и след това ще бъде взето решение кой да бъде изпълнен. По думите на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова се очаква одобреният вариант да е ясен до края на годината.

Идеята е преминаването през Кресненското дефиле да става през 24 къси тунела със средна дължина от около 300 метра всеки, които ще бъдат свързани с 25 моста и виадукти. Заложено е още изграждането на 7 километра укрепващи и подпорни стени, както и 3 пътни възела.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Трябва ли да се отворят ресторантите?