Българо-турски консорциум е избран да разработи и оперира системата за електронно таксуване в градския транспорт на София. Дружеството ще получи 73.24 млн. лева без ДДС за изграждането на т. нар. тикет система и още 5.85% от приходите от продадените карти и билети през нея, но не повече от 10 млн. лева. Така общата цена на проекта е 83.24 млн. лева без ДДС при прогнозна стойност на поръчката от 88 млн. лева.
Това стана ясно от съобщение на общинското дружество Център за градска мобилност, което движи поръчката за електронната система.
От компанията обявиха, че на първо място е класиран консорциумът "Си Ен Си София тикетинг систем". В него влизат българските технологични компании "Компютърнет сървисиз" и "Тикси" и турското дружество "Асис Електроникс". Подизпълнител на част от дейностите по изграждане на системата ще е компанията "Макстелеком".
Българските дружества се занимават с разработка на приложения, сайтове, информационни системи, видеонаблюдение. Основни акционери в дружеството са Николай Недялков и фондът за рискови инвестиции "Ню Юръп Венчър Екуити Ел Пи" (правоприемник на инвестиционния фонд за рисково финансиране Neveq).
"Компютърнет сървисиз" се занимава с разработката на софтуер, както и със системи за видеонаблюдение, осигурява и хостинг.
Чуждият участник в обединението - турската компания "Асис Електроник", предлага решения за електронно таксуване в градския транспорт. Според информацията в сайта ѝ е разработила такива системи за над 20 турски общини.
Консорциумът ще има 2 години да направи и внедри системата, след като подпише договор с Центъра за градска мобилност. Самата система ще трябва да позволява и електронно таксуване включително през мобилен телефон и банкова карта. За целта трябва да се поставят 15 000 устройства в над 1350 превозни средства от четирите типа транспорт. Да се оборудват 52 метростанции и над 80 търговски обекта за продажба на електронни билети. Трябва да се изгради и видеонаблюдение в тролеи, трамваи, автобуси, метро.
Част от договора е интеграция на новата система към вече съществуващите начини за таксуване като устройствата в метрото. Поръчката включва и обучението на 3000 служители на ЦГМ и транспортните оператори. Изпълнителят трябва да реши дали да махне поставените преди години в тролеите и трамваите т.нар. валидатори за електронните карти, които в момента играят роля само за отчитането на пътниците, но не и за таксуването им.
Изпълнителят няма да предлага сам начина на таксуване след въвеждането на електронната система. Това трябва да се реши от общинския съвет, който да избере дали да се плаща на разстояние, или на време. Идеята е обаче с един билет да се ползват различни превозни средства в рамките на определеното време или разстояние.
Хартиените билети ще продължат да съществуват, но вероятно не в сегашната форма, която изисква да бъдат перфорирани. Идеята е те да се чекират в превозните средства по подобие на билетите за метрото. Самите перфоратори трябва да отидат в историята.
След изграждането на системата, консорциумът ще трябва да я поддържа още 8 години.
Възможно е обаче изпълнението на поръчката да се забави заради обжалвания. Това беше причината самото събиране на оферти да се проточи с месеци. В крайна сметка постъпиха 10 предложения. Четирима от кандидатите са отстранени заради пропуски в документацията, което е още една предпоставка за жалби към Комисията за защита на конкуренцията.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
8 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Няма как да няма "външен" участник за да се покрият минималните изисквания за системата.
Пичовете явно са доста големички и сами си произвеждат всичкото оборудване (няма нужда да се купува отново китайско/корейско (американско и немско не влиза в бюджета) и да се сменя на всеки 2 години), другото, което е доколкото четох договора е за 10 години гаранция експлоатационна поддръжа, което напрактика означава, че и най-малката забележка ще трябва да се отстрани в рамките на договора.
И като си направи …
човек, дето и малко разбира от математика ще се види с просто око,че първите 2 години, ще трябва да се налеят за основно за железо 30-35 милки и още 6-7 за софтуерче (т.е. половината пари) и после да се "избиват" по този договор и ако нещо, някой се опъне до 5-6 година и ги резнете от проектчето ще се инкасират загуби от консорциумчето :о)))
Така, че евала за процедурката общинари - този път хитро сте ги наиграли :)))
Предполагам, че софтуерчето ще е на бг фирмите, а референцийките и валидаторчетата от другите, така че да им излезе и на тях малко сметката.
С две думи остава много малко (2 години е супер малко време за такъв проект) и да видим резултата и отварянето на градския транспорт :)
Нормално. Турците имат опит в тази работа. В Истанбул видях как само с една карта билет се качваш на всякакъв вид транспорт-автобуси,метро,трамвай,влак,кораби,ферибот и лифтове. На това отгоре на кратки разстояния системата връща пари, а прехвърлянето от един вид превоз в друг в рамките на час е с 50% намаление.
А тези десетки милиони кой ще ги изплаща? През цената на билета или през общинския бюджет четвъртит ще ни го забият за да пълнят гуши наши фирми?
Мишок, абе ти нормален ли си? Защо да не се кооперираме с турците? Ама не, трябва да сме с ония върхове на инженерната мисъл които "сделаха" лаптоп с тегло 10 кг. без батерията. Ето линк за невярващите...https://www.kaldata.com/хардуер/руският-лаптоп-базиран-на-чипсета-елб-101065.html
Алпийска фирма "Дъглас"?
Само така! Турция е важен члeн в НАТО! Сътрудничествотo се задълбочава! На съответната цена! САЩ настояха пред България, Турция да замени Русия като голям брат! Виждам, че това се случва все повече! Място за възхищение има! Послушни управници, скъпи обществени поръчки, преполагам и добри комисионни! Човек нали за едната комисионна управлява бе ..... .. да...? Поне в НАТО!