Българската позиция за турските камиони ще се решава утре

Проблемът с преминаването на турските камиони през страната ни ще се обсъжда на предварителна среща в транспортното министерство утре, съобщиха в понеделник за Mediapool от Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ). Смесената българо-турска комисия по международен автомобилен транспорт ще заседава на 10 и 11 май в София и на нея са поканени браншовите организации от двете страни.

Срещата утре е предварителна и трябва да изясни позициите на всички участници в българската делегация – представителите на транспортното ведомство – “Автомобилна администрация”, митниците и представителите на различните браншови съюзи в областта на товарните автомобилни превози у нас.  

От Министерството на транспорта уточниха, че тяхната позиция за бъдещата спогодба между България и Турция в областта на автомобилния транспорт остава същата. Единодушие между браншовите съюзи и транспортното ведомство има да се облекчи режимът на превозите, т.е. без разрешителни от двете страни на границата. Така ще се облекчат по-малките превозвачи и от двете страни, които се намират в силно конкурентна среда. Единодушие има и за въвеждането на разрешителни за превозите за и от трети страни.

Големият проблем, който раздели позициите на транспортното министерство и противопостави самите превозвачи, е намерението на българската страна да пусне без разрешителен режим транзитно преминаващите турски камиони, които, според последните данни на ведомството, са около 260 хиляди. Срещу това българската страна поиска да се освободят от разрешителен режим обратните превози на българските камиони през Турция.

От браншовата организация БАСАТ, в която членуват едни от най-големите превозвачи, обявиха, че ще протестират срещу подобна либерализация за конкурентите им от югоизточната ни съседка.

Според източници на Мediapool от транспортното министерство, на утрешната среща представителите на държавната администрация ще се опитат за пореден път да убедят големите превозвачи да приемат тяхната позиция.

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?