Български фирми са изнесли стоки за над 15 млн. лв. за магазините на "Лидл"

31 производители предлагат 87 продукта в портфолиото "Родна стряха"

Български фирми са изнесли стоки за над 15 млн. лв. за магазините на "Лидл"

Продажби за над 15 млн. лева са реализирали български производители в магазини на веригата "Лидл" (Lidl) в Европа през 2017 г., съобщиха от българския клон на компанията.

С партньорството си с "Лидл България" над 20 български компании реализират продукция извън страната.

Веригата отчита и сериозен ръст на обемите от български производители в страната. Вече 31 доставчици произвеждат 87 артикула като част от продуктовата линия "Родна стряха".

"Ние подкрепяме качественото българско производство. Поздравявам "Лидл", че работят активно с българските производители и постигат много добри резултати. "Лидл" е добър посредник в процеса на промотиране на качествени български продукти", каза министърът на земеделието Румен Порожанов.

"Доказателство за устойчивото партньорство на "Лидл България" с българските производители са цифрите – отчетохме двоен ръст на български продукти под марката "Родна стряха" за една година и дадохме възможност на български производители да реализират износ за над 15 млн. лв. Горди сме от факта, че потребителите в 22 европейски държави се насладиха на традиционни български продукти", коментира Милена Драгийска, изпълнителен директор на "Лидл България".

Впечатляващите резултати са постигнати при износа на хляб и вино. Ръстът на продадените бутилки българско вино е 165% и е близо двоен в броя на пазарите, в които се изнася български хляб.

С помощта на "Лидл" български винопроизводители навлязоха в 8 нови европейски държави, отбеляза Радослав Радев, председател на УС на Националната лозаро-винарска камара.

Наред с постигнатия ръст при брой артикули и доставчици, "Лидл" въвежда и качествена иновация при млечните и месни продукти – продукти от собствена ферма, обозначени със специален символ на опаковката. Характерното за тях е, че са произведени със суровини от самия производител. По този начин се постига високо качество на продукцията, стриктен контрол и се гарантира проследяемост от съставките до крайния артикул.

Обобщените резултати за продуктова линия "Родна стряха", която беше пусната на пазара през февруари 2017 г., показват почти двоен ръст в броя продукти (от 45 на 87), 30% ръст на българските доставчиците, 20% ръст при месните, 50% ръст при млечните и 58% ръст при сладкарските изделия, отчитат от компанията.

Още от Бизнес

Защо бившият шеф на КПКОНПИ става консул?