Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Български коли са блокирани в Турция заради новата система за събиране на такси

На над 100 чужденци са надвзети суми за неплатени пътни такси

1 коментар
Български коли са блокирани в Турция заради новата система за събиране на такси

Стотици камиони и леки коли са задържани на границата ни с Турция и не могат да влязат в България.

Причината е въведената на 11 април нова система за събиране граничните пунктове на неплатени от шофьорите пътни такси и глоби.

Шофьорите, които нямат пари, оставят камионите на наказателен паркинг и тръгват пеша. В понеделник много шофьори чакат на граничния пункт "Капъкуле" да им донесат пари, за да могат да си платят санкициите и да напуснат страната, съобщи БНТ.

Към 16 часа българско време на 15 април за неплатени пътни такси на митнически паркинг на територията на митническа зона "Тракия" в Турция са задържани два леки автомобила. Няма задържани товарни автомобили (ТИР), се казва в съобщение на Министерството на външните работи.

Според въведената на ГКПП в Турция нова система на излизане от страната се изисква плащане на незаплатени пътни такси от 1 януари 2017 г. насам. Българските граждани, желаещи да проверят дали имат неплатени пътни такси в Турция, зачислени на техните моторни превозни средства.

В момента новата система включва събиране единствено на неплатени пътни такси – за магистрали, мостове, пътни съоръжения. Очаква се да заработи в пълен капацитет, включително и за събиране на неплатени глоби за нарушение на правилата за движение на територията на Турция.

Във връзка с това е препоръчително българските граждани стриктно да спазват правилата за движение по пътищата и други разпоредби на територията на Турция, съветват от Министерството на външните работи.


Превозвачите търсят съдействие от българските власти

Има проблем с новата система за събиране на пътни такси и глоби, каза председателят на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

"Налице са много случаи, при които в сайта фигурира сума - да речем от 50 или 100 лири, а когато шофьорът отиде да плати глобата, му се казват съвсем други цифри – 2000 - 3000 лири. За да премине един шофьор, той трябва да плати глобата", каза Арабаджиев, цитиран от БНР.

Той е разговарял с турската асоциация на превозвачите. Обяснили му, че проблемът е в интегрирането на системата. Досега пътните такси са се събирали от други органи, а от 11 април са прехвърлени към Министерство на търговията и митниците.

От Съюза на международните превозвачи призовават шофьорите да пазят всички документи, за да може да се подаде обжалване, както и да сезират генералното ни консулството в Одрин.

"Ще търсим съдействие както от министъра на транспорта, така и от министъра на икономиката. Считаме, че и по дипломатически път трябва да се сезират турските митници", каза Арабаджиев.

На около 100 чужденци са надвзети пари

Турските митнически власти са установили, че са били допуснати технически грешки при около 100 случая с чужди граждани и са били надвзети парични суми. Това сочат данните на генералното ни консулство в Одрин.

Към момента не може да се каже при колко от тези случаи става въпрос за български граждани и фирми.

Генералният ни консул в Одрин е имал среща с директора на турската митници "Тракия". На нея е постигната договореност до края на тази седмица и след изготвянето на пълен анализ на въпросните грешки, турската страна да предостави на българския генерален консул в Одрин списък на автомобилите, на които са били наложени и заплатени по-високи такси.

Ще бъде предоставен и електронен адрес, на който да се изпращат молби за възстановяване на надвзетите суми, се казва в съобщението на Министерството на външните работи.

В него е посочено още, че турската страна е поела ангажимент след получаване на молби, надплатените средства да бъдат възстановени в кратък срок.

Турският посланик: Не сме задържали преднамерено тирове

Във връзка със създалата се ситуация министърът на транспорта Росен Желязков се срещна с турския посланик у нас д-р Хасан Улусой.

Турският посланик е обяснил, че размерът на незаплатени тол такси и/или наложени глоби може да се оспорва по съответния ред, но съгласно турското законодателство първо е необходимо да се заплати определеният размер, след което същият подлежи на обжалване.

Хасан Улусой е отрекъл пътни превозни средства да са задържани преднамерено и заяви, че само и единствено незаплащането на определените глоби и такси не позволява преминаване на границата.

В близките дни турската държава ще предостави подробна информация за реда за налагане и обжалване на таксите и глобите.

Министърът на транспорта Росен Желязков е заявил, че отношенията между България и Турция се развиват на добросъседска основа и е важно действията на турската гранична администрация да бъдат разбрани правилно.

Очакванията на България са правоприлагането да бъде обективно, еднакво за всички и да не създава допълнителни административни затруднения, е казал още Желязков.

Турският посланик го е уверил, че нововъведената система за заплащане важи за всички – както за турски, така и за международните превозвачи, опериращи на територията на Турция.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. голяа работа! Турция е рпиятелска държава, и то от НАТО! Българите-кучета ги яли!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.